بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶
دبیر شورای عالی امنیت ملی در ساختمان شماره 82 وزرا تاکیدکرد؛

بخش‌خصوصی خط‌شکن جنگ کلاسیک تحریم‌ها/ خصوصی‌ها راهبرد جدید جنگی شوند

شمخانی گفت: در زمان جنگ بسیج با بهره‌گیری ازظرفیت‌های مردمی،معادله جنگ نابرابر را به نفع کشور تغییر داد در حال حاضر نیز تنهاعامل تغییردهنده موازنه فعلی بازتولید تجربیات وظرفیت‌های عظیم بخش خصوصی و حاکم شدن آن بر فضای سیاستگذاری‌های اقتصادی است.
کد خبر : ۱۷۸۹۷۷
به گزارش بورس نیوز، علی شمخانی دبیرشورای عالی امنیت ملی درنشست با اعضای هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران،گفت: بخش خصوصی در جنگ اقتصادی امروز،عهده‌دارنقشی است که بسیج مردمی در هشت سال دفاع مقدس ایفا کرد.

شمخانی خاطرنشان کرد: اگر درجنگ تحمیلی با روش‌های مرسوم و کلاسیک و با استفاده انحصاری از ظرفیت‌های دولتی با دشمن مواجه می‌شدیم، هنوز صدام در پشت دروازه‌های اهوازبود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه بسیج با بهره‌گیری ازظرفیت‌های عظیم مردمی،معادله جنگ نابرابر را به شکل شگفت‌آوری به نفع کشور تغییرداد،گفت: درزمانی که بزرگترین استراتژیست‌های نظامی جهان بر اساس ارزیابی معادلات نظامی معتقد بودند که ایران مغلوب جنگ خواهد بود با وارد شدن بسیج و ورود امکانات، ابتکارات وانگیزه‌های بالای مردمی درجنگ؛ همه معادلات کلاسیک فروریخت و اراده مردم سلحشورایران نقشه‌های نظام سلطه را نقش برآب کرد.

وی ادامه داد: درجنگ اقتصادی امروزنیزکه با میدان‌داری آمریکا درحال انجام است تنها معادله تغییردهنده موازنه فعلی بازتولید تجربیات وظرفیت‌های عظیم مردمی وبخش خصوصی و حاکم شدن آن بر فضای تصمیم‌گیری‌ها وسیاستگذاری‌های اقتصادی است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به الزامات شکل‌گیری این راهبرد جدید درنظام اقتصادی کشور، گفت: غلبه نگاه ملی بر رویکردهای صنفی و منافع شخصی، همراهی با مردم و داشتن برنامه جامع راهبردی برای نقش‌آفرینی دراین عرصه از اولویت‌های غیرقابل اجتنابی است که می‌تواند بخش خصوصی واقعی و پیشرو را به خط‌شکن اصلی نبرد اقتصادی تبدیل کند.

شمخانی با تقدیر ازبخش خصوصی فعال، دلسوز، مردمی و ایثارگر که با انگیزه ملی و اعتقادی به دنبال کمک به حل مشکلات اقتصادی کشور و مردم است، اعلام کرد:ساز و کارهای جدیدی برای فعال‌سازی ومشارکت هرچه بیشتر فعالان و نخبگان اقتصادی بخش خصوصی درعرصه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری کلان کشوراتخاذ شده که اجرایی خواهد شد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر