بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶
مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری اهداف گفت: با توجه به دشواری‌های نظارت دولت، آزادسازی قیمت‌ها الزامی است.
کد خبر : ۱۷۹۰۱۴
به گزارش بورس نیوز، شیوه قیمت‌گذاری محصولات پتروشیمی در بورس کالا، اعتراض بسیاری از فعالان اقتصادی کشور را به دنبال داشته است. به‌زعم فعالان صنعت پتروشیمی، حتی اگر هم نرخ خوراک و هم نرخ محصولات پتروشیمی آزاد شود، باز هم سودآوری صنعت بیش از حال حاضر خواهد بود.

مصطفی امید قائمی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری اهداف در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص قیمت‌گذاری محصولات پتروشیمی اظهار کرد: لزوم آزادسازی قیمت محصولات پتروشیمی واقعیت انکارناپذیری است که مانع رانت و فساد درزمینهٔ خرید محصولات خواهد شد.

وی گفت: باید پذیرفت نظارت و کنترل بازار برای دولت دشوار است و امیدواریم دولت با در نظر گرفتن این دشواری، مساعدت لازم جهت آزادسازی نرخ محصولات پتروشیمی را به عمل آورد.

قائمی افزود: با در نظر گرفتن وضعیت بازار ارز، شرکت‌های صادرات محور و همچنین شرکت‌هایی که مشابه محصولات تولیدی آن‌ها وارد می‌شود و مشکل رقابت با محصول وارداتی مشابه داشته‌اند، مناسب‌ترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری خواهند بود.

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری اهداف در ادامه با اشاره به سررسید سپرده‌های یک‌ساله با نرخ 20 درصد بانک‌ها در شهریورماه گفت: با توجه به اینکه معمولاً سپرده‌های مدت‌دار، شرایط خاصی داشته و در صورت خروج سپرده قبل از سررسید، سپرده‌گذاران سود کمتری دریافت می‌کردند، اینک با اتمام دوره، سپرده‌ها آزادشده و به نظر می‌رسد بخشی از آن دیگر به سپرده بلندمدت تبدیل نشوند. البته این موضوع بستگی به سیاست بانک مرکزی داشته و ممکن است تصمیم جدیدی اتخاذ شود و به‌موجب آن مجدداً به بانک‌ها مجوز افزایش نرخ سود داده شود. به‌هرحال این موضوع اثر بااهمیتی بر بازار پول داشته و ممکن است موجب جابجایی بخش بزرگی از منابع بانک‌ها شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر