بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳
مدیرسرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی ،گفت:ادعای هندی ها مبنی بر گران بودن قیمت گاز در ایران در حالی مطرح می شود که چینی ها با همین قیمت ها، حاضر به سرمایه گذاری در کشور هستند.
کد خبر : ۱۷۹۰۴۰
به گزارش بورس نیوز، حسین علیمراد مدیرسرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره آخرین وضعیت مذاکره با هندی ها برای اجرای طرح های پتروشیمی در کشور، افزود: میزان تخفیفی که هندی ها برای گاز می خواهند بسیارزیاد است.

وی با بیان اینکه برای ارایه گاز به پروژه هایی مناطق محروم، تخفیف هایی در نظر گرفته شده است، اما نمی توان قیمت گازرا نصف کرد،افزود: البته باید توجه داشت که بالا بودن بهای گاز در ایران، ادعای هندی هاست و ما معتقد هستیم که قیمت گاز برای پروژه ای که آنها دنبال می کنند، مناسب و بازده طرح مورد نظر نیز مطابق با استانداردها و عرف جهانی است.

وی افزود: آنها تاکنون به صورت شفاهی و نه مکتوب نرخ هایی مانند 6 تا هشت سنت را برای گاز پیشنهاد داده اند.

علیمراد با اشاره به تمایل هندی های برای سرمایه گذاری در منطقه چابهار،گفت: با توجه به اینکه منطقه چابهاربعنوان منطقه در حال توسعه شناخته می شود، اگر تا پایان زنجیره ارزش در طرح های پتروشیمی آن منطقه سرمایه گذاری کنند تا 30 درصد تخفیف در خوراک در نظر گرفته می شود که بسیارمناسب است.

مدیرسرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی خاطرنشان کرد: ادعای هندی ها مبنی بر گران بودن قیمت گاز در ایران در حالی مطرح می شود که چینی ها با همین قیمت ها، حاضر به سرمایه گذاری در کشور هستند.

لازم به ذکر است،ایران و قطربزرگ ترین و نزدیک ترین کشورهایی هستند که از ظرفیت تامین گاز مورد نیاز هند برخوردار هستند اما قطر به دلیل اینکه بخش عمده گازتولیدی را به ال.ان.جی تبدیل و صادر می کند، قادربه تامین نیاز هند نیست اما ایران که همچنان در حال توسعه فازهای پارس جنوبی بوده و قصد دارد تا میزان تولید خود را به یک میلیارد مترمکعب در روز برساند، از ظرفیت بسیار خوبی برای تامین گاز هند برخوردار است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر