بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱
عضو شورای رقابت گفت: این شورا نمی‌تواند تا قبل از زمان برگزاری مجمع به دلیل برخی شائبه‌های رقم نخورده اقدام به لغو مجمع ایران خودرو کند.
کد خبر : ۱۷۹۰۵۹
محسن بهرامی ارض اقدس عضو شورای رقابت درخصوص برگزاری مجمع ایران‌خودرو و ابهامات ورود سهامداری کروز به خبرنگار بورس‌نیوز گفت: برگزاری مجامع شرکت‌های بزرگ طبق قانون تجارت باید با حضور حداکثری سهامداران برگزار شود و طبیعتا پس از برگزاری مجامع نسبت به مالکیت و میزان سهام، مدیریت و صندلی هیات مدیره مشخص می شود.

وی ادامه داد: در فصل نهم قانون اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی، سهامداران حقیقی و حقوقی نمی‌توانند بیش از 40درصد سهام و مدیریت را به خود اختصاص دهند زیرا امکان بازارسازی و فضای ضد رقابتی وجود  دارد بنابراین نباید تا قبل از برگزاری مجمع و تصمیماتی که در آن اخذ می‌شود، قصاص قبل از جنایت کرد.

وی افزود: شورای رقابت مطابق با قانون تجارت باید اجازه برگزاری مجمع ایران‌خودرو را دهد و اگر پس از انتخابات این مجمع، تجمیع مالکیت و مدیریت فراتر از قوانین مصوب بود، با ابزارهای قانونی امکان مداخله برای لغو مجمع یا تصمیمات اصلاحی مناسب به‌وجود می‌آید اما اینکه قبل از برگزاری مجمع، مدیریت ایران‌خودرو بر اساس این شائبه‌ها دو دستی به شرکت کروز داده شده، صحیح نیست و چنین مانورهای جای تامل دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شورای رقابت با حضور 2 نفر از دیوان عدالت می‌تواند تصمیمات قضایی مبنی بر لغو را گرفته و بدیهی است قانون‌گذار برای چنین شرایطی تمامی امکانات را در اختیار قرار داده اما نمی توان قبل از برگزاری یک رویداد، نسبت به اتفاقات آن تصمیم گیری کرد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر