بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳
در ساعت پنج و نیم امروز نگاهی می اندازیم به برگزاری مجمع فالوم تا ماجرای پیچ‌درپیچ در پاستور بر سر سلاخی بورس کالا.
کد خبر : ۱۷۹۱۳۴

<div id="15355410139180402"><script type="text/JavaScript" src="https://www.aparat.com/embed/Shykt?data[rnddiv]=15355410139180402&data[responsive]=yes"></script></div>

از فالوم چه خبر؟

به گزارش بورس نیوز، مجمع این شرکت در حالی امروز برگزار شد که طبق برنامه قرار شده آخرین بلوک باقیمانده در دستان سهامداران مؤسس آلومتک از سوی سرمایه‌گذاری ملی ایران در شهریورماه خریداری شود.

"فالوم" به‌عنوان یکی از زنجیره‌های تأمین علی‌محمدی سلطان آلومینیوم و معادن سرب و روی ایران از طریق "ونیکی" هم‌اکنون مالک 42 درصدی این سهم است و برادرزاده خود را به‌عنوان مدیرعامل این شرکت انتخاب کرده است.

با خریداری بلوک حدود 14 درصدی سهام آلومتک به‌طور کامل این شرکت تیک آور خواهد شد و همراه با آلومراد به کلکسیون آلومینیومی علی‌محمدی خواهد پیوست. علی‌محمدی از دوستان نزدیک و مورد اعتماد مصطفی موذن زاده مؤسس ایمیدرو و مشاور جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور است.

ماجرای پیچ‌درپیچ در پاستور بر سر سلاخی بورس کالا

شنیده می‌شود طی روزهای اخیر در کمیسیون وابسته به شورای عالی بورس در حالی عرضه کالا با ارز آزاد تصویب می شود که کرباسیان وزیر اقتصاد آن را هنوز امضا نکرده و از آن با توبیخ دوباره رئیس سازمان بورس سرباز زده است. ظاهراً کرباسیان به شاپور محمدی به‌عنوان یک رقیب برای نشستن بر صندلی وزارت اقتصاد می‌نگرد.

وزیر نفت اما در نامه‌نگاری جدیدی به رئیس‌جمهور روحانی خواستار خروج  مواد پتروشیمی از بورس کالا شده است. درست همان مدلی که نعمت زاده به دنبال آن بوده است. ظاهراً این تصمیم با موافقت روحانی همراه بوده اما برای اجرا با بهانه‌های زیادی مواجه شده است.

شریعتمداری وزیر صنعت اما در جلسه‌ای بعد از جلسه هیات دولت با حضور رئیس سازمان بورس ضمن موافقت ضمنی با خروج انواع مواد پتروشیمی و حتی فولادی از بورس کالا درنهایت عنوان کرده به میزان 20 درصد این کالاها در بورس باقی بماند و ما بقی خارج شود.

این خبرها در حالی است که امروز در بورس کالا شنیده شد ذوب اهن اصفهان امروز آخرین محموله خود بر پایه نرخ دستوری مصوب یعنی ارز 4200 تومانی را روانه میز فروش کرده و از هفته آینده تمام عرضه‌های خود را متوقف خواهد کرد.

هنوز هیچ منبع رسمی این اخبار را تایید نکرده است.

تا پنج‌ونیم بعدی همراه ما باشید در

@BourseNews
instagram.com/Boursenews_ir
twitter.com/Boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر