بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸
فیلم زیر روایت کوتاهی از خروج کامل محصولات پتروشیمی و فلزی از بورس کالا است.
کد خبر : ۱۷۹۱۶۸
به گزارش بورس نیوز، کمیته تخصصی شورای عالی بورس عرضه محصولات پتروشیمی و فولاد در بورس کالا را با ارز آزاد تصویب کرد اما ساز وزیر اقتصاد با این مصوبه کوک نبود. وزیر نفت نیز در اعتراض به خودداری کرباسیان از امضای مصوبات شورای عالی بورس به رییس جمهور نامه ای نوشت و تهدید به خروج پتروشیمی ها از بورس کالا کرد.

دیگر عضو اقتصادی کابینه روحانی یعنی وزیر صمت، محمدرضا شریعتمداری در جلسه ای پس از هیئت دولت خطاب به شاپور محمدی رییس سازمان بورس عنوان کرد که تنها مجوز 20 درصد از محصولات پتروشیمی و فولادی را در بورس کالا برای تامین مصرف داخل صادر خواهد کرد.

همچنین، شریعتمداری در نامه ای با لحنی تند خطاب به شرکت های فولادی و پتروشیمی مبنای عرضه آنها در بورس کالا را ارز 4200 تومانی اعلام کرد. به نظر می رسد هسته اصلی تصمیم گیری های کلان کشور یعنی فرماندهان اقتصادی دولت بدون استراتژی واحد به سر برده و تنش و اختلاف های آنها به سطوح پایین تر مدیریتی و اجرایی سرایت کرده است. اما بازندگان اصلی این دو دستگی و کشمکش بنگاه های اقتصادی اند که سهامداران آنها را صندوق های بازنشستگی، سهام عدالت و مردم عادی تشکیل می دهند.
">
">

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رییس سازمان خصوصی‌سازی در نشستی خبری مطرح کرد؛

اولتیماتوم سازمان خصوصی‌سازی به جاماندگان سهام عدالت

مدیر اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

جامع تنگ رانت بر تن فولاد سرخ/ اصرار نابه‌جای وزارت صمت بر نرخ 4200تومانی

ارسال نظر