بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵
در ساعت پنج و نیم امروز از ذوب آهن اصفهان صحبت می کنیم سهمی که خبرهای رسیده در آن حاکی است بزودی با اتفاق های جدیدی می شود.
کد خبر : ۱۷۹۲۰۹



زمان پرواز "ذوب" فرا رسیده؟

به گزارش بورس نیوز، جدای از خبرهایی که این روزها همه معامله گران بازار سهام منتظر شنیدن آن از بورس کالا و آزاد شدن قیمت ها هستند اما در ذوب آهن اصلیترین خبرها افزایش سرمایه 85 درصدی این شرکت از محل تجدیدارزیابی تجهیزات است که در دستور کار مدیریت آن قرار گرفته است.

اما خبرهای بلند مدت دیگر نیز حاکی است به احتمال زاید تا پایان امسال سرمایه گذاری تامین اجتماعی به عنوان سهامدار عمده ذوب آهن اقدام به تهاتر طلب خود از دولت با بدهی 7 هزار میلیارد تومانی ذوب آهن با بانک ها و سازمان مالیاتی و نهاد های دولتی خواهد کرد.

این موضوع در سال گذشته نیز با تهاتر 400 میلیارد تومانی برای "ذوب" رقم خورد .

به این ترتیب تامین اجتماعی در ذوب آهن نه تنها طلب خود را با دولت تهاتر می کند بلکه به محض تحقق این موضوع فرایند افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و زنده کردن سرمایه خود در این سهم را کلید خواهد زد.

در ذوب آهن نیز به این ترتیب صرفه جویی حدود 800 میلیارد تومانی در هزینه های سالانه رقم می خورد .

گفته می شود هم اکنون قیمت سهام ذوب آهن در حدود یک پنجم قیمت واقعی خود را تجربه می کند در حالی که حدود دو ماه قبل در محدوده 70 تومانی به ازای هر سهم در بورس معامله می شد.

به نظر می رسد ذوب اهن اصفهان در دورنمای پیش رو یکی از تک سهم های مورد توجه بازار باشد.

با ساعت پنج و نیم هر روز همراه باشید در :


اشتراک گذاری :
ارسال نظر