بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۲
مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی(شستا) گفت: پیش‌نویس تفاهم‌نامه ادغام سه شرکت سرمایه‌گذاری تهیه و به‌زودی به امضای وزاری نفت و کار می‌شود.
کد خبر : ۱۷۹۲۱۴
به گزارش بورس‌نیوز، مرتضی لطفی مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی(شستا) در خصوص ادغام سه غول اصلی پتروشیمی گفت: ادغام سه هلدینگ «شستا»، «خلیج فارس» و سرمایه‌گذاری «غدیر» آغاز شده و تنها امضای وزرای نفت و کار  را  کم دارد.

وی ادامه داد: تاکنون جلسات متعددی پیرامون این ادغام میان کارشناسان این سه مجموعه  برای تسهیل در فرایند ادغام برگزار شده و پیش‌نویس تفاهم‌نامه این ادغام در آینده‌ای نه‌چندان دور به امضای سرپرست وزارت تعاون‌و‌کار و وزیر نفت می‌رسد.

لطفی در خصوص تمایل صندوق بازنشستگی برای ورود به عرصه پتروشیمی‌ها نیز گفت: صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها، تمایل خود را برای ورود و خرید سهام پتروشیمی‌های وابسته به سرمایه‌گذاری غدیر و گسترش نفت و گاز پارسیان را نشان داده اما مقرر شده تمام افرادی که در این حوزه حضور دارند، باید در این فرآیند مشارکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا، بررسی بر سر تعامل صندوق بازنشستگی و سرمایه‌گذاری غدیر ادامه دارد.

لطفی همچنین درخصوص همکاری شستا با سامانه نیما برای تحویل ارز نیز گفت: طبق آمارهای ارائه شده از سوی بانک مرکزی، تمامی ارز صادراتی از این شرکت و زیرمجموعه‌های وابسته به آن، به این سامانه واریز شده است.

لطفی در پایان حجم صادراتی این هلدینگ را حدود 1.2 میلیارد دلار ارزش‌گذاری کرد و برای سال جاری نیز این حجم را به 2 میلیارد دلار پیش‌بینی کرد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر