بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸
موسسه بین المللی اس اند پی گلوبال پیش بینی کرده است که تولید جهانی طلا از سال ۲۰۲۱ میلادی با یک روند نزولی روبرو خواهد شد.
کد خبر : ۱۷۹۲۳۶
به گزارش بورس نیوز، تحلیلگران موسسه اس اند پی گلوبال در گزارش سالیانه خود درباره وضعیت بازار طلا اعلام کردند که تولید این فلز گرانبها در مناطق مهم و کلیدی جهان به خصوص پرو و استرالیا با کاهش روبرو خواهد شد.

بر اساس این گزارش گرچه پیش بینی می شود تولید طلا در سال های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ میلادی به یک رکورد جدید دست یابد ولی از سال ۲۰۲۱ میلادی به بعد تولید طلا وارد یک مرحله نزولی خواهد شد.

تولید جهانی طلا در سال ۲۰۱۷ میلادی به بیش از ۱۰۶.۵ میلیون اونس رسیده است. پیش بینی می شود بهره برداری از پروژه های جدید تولیدی موجب شود که میزان تولید جهانی طلا در سال ۲۰۲۰ میلادی به رکورد ۱۱۱.۷ میلیون اونس برسد.

ولی روند نزولی تولید جهانی طلا از سال ۲۰۲۱ میلادی به تدریج آغاز خواهد شد و تولید طلا در سال ۲۰۲۲ میلادی با کاهش ۱۵ درصدی روبرو می شود. استرالیا و پرو با بیشترین کاهش تولید طلا مواجه خواهند شد. تولید طلای استرالیا احتمالا در سال ۲۰۲۲ میلادی به کمتر از ۶.۸ میلیون اونس خواهد رسید که این رقم نسبت به ۲۰۱۹ میلادی بیش از ۳۳ درصد کاهش خواهد داشت.

تولید طلای استرالیا در سال ۲۰۱۹ میلادی احتمالا به رکورد ۲۶ ساله خود یعنی ۱۰.۲ میلیون اونس می رسد. پایان یافتن عمر برخی معادن طلای استرالیا عامل اصلی کاهش شدید تولید این کشور خواهد بود.

در مورد پرو نیز تولید طلای این کشور تا سال ۲۰۲۲ میلادی به کمتر از ۱.۹ میلیون اونس کاهش خواهد یافت. البته از سوی دیگر پیش بینی می شود تولید طلای کانادا در این مدت با افزایش چشمگیری روبرو می شود و سطح تولید طلای این کشور نسبت به ۲۰۱۷ میلادی بیش از ۶۲ درصد رشد خواهد داشت.

بر اساس گزارش کالاخبر، البته چشم انداز بلندمدت تولید طلا در جهان همچنان ناامید کننده است چرا که نرخ اکتشاف معادن جدید طلا به شدت رو به کاهش است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر