بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳
ساعت پنج و نیم امروز بورس‌نیوز پیرامون بازی پیچیده عروس هزار داماد بازار سهام یعنی «سرمایه‌گذاری ملی ایران» پرداخته است.
کد خبر : ۱۷۹۲۵۱
به گزارش بورس نیوز، بر اساس گزارش‌های موجود پس‌ازآنکه حدود 11.9 درصد از سهام "ونیکی" به بهانه آنچه بدهی مالیاتی شرکت توسعه معادن جنوب به‌عنوان یکی از اعضای هیات مدیره شرکت آلومینیوم المهدی به صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها فروخته شد دعوا بر سر کرسی‌های مدیریتی "ونیکی " با توجه به تقاضای اعمال ماده 95 قانون تجارت از سوی این صندوق  مبنی بر برگزاری مجمع فوق‌العاده به‌منظور تعیین اعضای جدید هیات مدیره به ماجراجویی‌های جدید و رشد بیش از 40 درصدی قیمت سهام این شرکت طی 8 روز اخیر شده است .

بازار سهام انتظار دارد با توجه به اتفاقی که برای ترکیب سهامداری توسعه معادن جنوب در "ونیکی" رخ می‌دهد باعث خواهد شد یک کرسی مدیریتی از سوی خریدار جدید دریافت و با تجمیع کرسی متعلق به بانک مرکزی، شرکت توسعه معادن جنوب از هیات مدیره "ونیکی" ساقط شود.
اما کشمکش بر سر تصاحب این کرسی میان مالک کنونی "ونیکی" و صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها بستری برای نوسان گیری و موج بازی برخی از اشخاص برخوردار از رانت اطلاعاتی را به‌احتمال‌زیاد فراهم کرده است.

<div id="15353517865538073"><script type="text/JavaScript" src="https://www.aparat.com/embed/R417p?data[rnddiv]=15353517865538073&data[responsive]=yes"></script></div>

در همین ارتباط مطابق با نامه زیر که در تاریخ 18 مردادماه امسال از سوی مدیرعامل ایمیدرو به رئیس سازمان مالیاتی نوشته‌شده ضمن اشاره به بدهی مالیاتی مطالبه شده از شرکت آلومینیوم المهدی و هرمزال ، عنوان کرده که به دلیل واقع‌شدن در منطقه ویژه اقتصادی از معافیت مالیاتی برخوردار است.

کرباسیان تأکید کرده جهت جلوگیری از انتقال سهام توقیف‌شده در بورس تهران تا حصول نتیجه و صدور رای هیات موضوع ماده 251 مکرر جلسه‌ای با نمایندگان سازمان خصوصی‌سازی ،آلومینیوم المهدی و سایر ذی‌نفعان برگزار شود.

این در حالی است که به نظر می‌رسد حتی با فرض جمع‌آوری سهام شناور "ونیکی" بازهم صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها به سهام کنترلی "ونیکی" نخواهد رسید.

حال باید دید که آیا داغ کردن سهام "ونیکی" سرابی برای به دام انداختن سهامدار از همه‌جا بی خیر است و یا صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها قربانی سناریوسازی‌های عده‌ای خاص شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر