بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲
طرح استیضاح محمد شریعتمداری وزیر صمت در حاشیه جلسه علنی روز گذشته مجلس تهیه‌شده است.
کد خبر : ۱۷۹۲۷۴
به گزارش بورس‌نیوز ، با توجه به شرایط فعلی اقتصاد، تغییر سطح مدیریتی، نگاه مدیریتی و روش‌ونگرش مدیریتی از ملزوماتی بود که مسئولان سه قوه در راستای بهبود معیشت و سطح رفاه مردم و بنگاه‌های اقتصادی باید در دستور کار قرار دهند. 

 دولت موظف است با در نظر گرفتن تمامی راه و بیراهه‌های پیش روی اقتصاد ایران، یک اقدام مؤثر برای نجات اقتصاد از بحران را پیگیری و عملیاتی کند که در این راستا تغییرات در تیم اقتصادی کابینه به‌وسیله استیضاح از سوی نمایندگان مجلس تبدیل به گام جدی و عملیاتی شده است.



بر اساس این گزارش، روز گذشته تیم اقتصادی دولت با سکان‌دار اقتصاد خود در همان بهارستان خداحافظی کرد اما در مابین همین استیضاح‌نامه‌ای مبنی بر سؤال و استیضاح یکی دیگر از رکوردداران وزارت در کابینه دولت روحانی  آغازشده و به‌زودی وزیر صمت برای پاسخگویی باید با انبوهی پاسخ رهسپار مجلس شود تا مهر ابقای خود را تمدید کند.

به گزارش بورس نیوز، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس طرح سؤال از وزیر صمت را تائید کرد و به خبرنگار بورس‌نیوز گفت: یکی از دلایلی که نمایندگان مجلس اقدام به طرح استیضاح وزیر صمت کردند، سیاست‌های غیر کارشناسی اعمالی توسط این وزارتخانه در بورس کالا بوده است.
وی ادامه داد: از سوی دیگر، تخلف‌های ثبت سفارش خودروها و ارزی که باید تحویل بازار ثانویه می‌شده و تاکنون این اقدام عملیاتی نشده نیز از دیگر محورهای سؤالات نمایندگان مجلس قرار دارد.
نماینده مردم در خانه ملت تأکید کرد: وزارت صمت یکی از وزارتخانه‌های حیاتی دولت بوده که در اولویت بررسی‌های نمایندگان مجلس قرار داشته و تاکنون سؤالات فراوانی از این دستگاه بی‌پاسخ‌مانده است.

همچنین حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس،گفت: طرح استیضاح محمد شریعتمداری وزیرصمت در حاشیه جلسه علنی روز گذشته مجلس تهیه‌شده است.
نمایندگان همان‌طور که در نامه خود به رئیس‌جمهور تأکید کردند، بر تغییر تیم اقتصادی دولت نظر دارند و چون رئیس‌جمهور این تیم را تغییر نداد، خود مجلس دست‌به‌کار شده است.
بر اساس این گزارش،استیضاح شریعتمداری هفت محور دارد که در جلسه دیروز ۴ شهریورماه مجلس به امضای جمعی از نمایندگان رسیده و قرار است در روزهای آینده تحویل هیئت‌رئیسه مجلس شود.

لازم به ذکر است که این سؤال بدین شکل طرح‌شده است:
طبق قوانین و مقررات شرکت‌های بزرگ تولیدکننده فولادی و پتروشیمی، مکلف به عرضه محصولات خود در بورس کالا هستند تا در یک فرآیند کشف قیمت شفاف و بازار رقابتی، صنایع پایین‌دستی اقدام به خرید بدون واسطه محصولات فوق از عرضه‌کنندگان باقیمت رقابتی گردیده و دست دلالان کوتاه شود. متأسفانه وزارت صمت در هفته‌های اخیر شرکت‌های فولادی و پتروشیمی را مکلف به عرضه محصولات باقیمت پایین کرده که این امر باعث ورود دلالان با ترفندهای مختلف و کسب سود توسط عده‌ای معدود در مقابل زیان جمع کثیری شده است.

طبق شنیده‌های خبرنگار بورس‌نیوز، امضاهای متعددی در بین نمایندگان مجلس در خصوص استیضاح وزیر صمت در حال جمع‌آوری است که به‌زودی این اسامی منتشر خواهد شد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر