بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴
شرکت پتروشیمی پارس گزارش عملکرد مرداد ماه خود را منتشر کرد که امید بخش بود. نکته قابل توجه در این گزارش، نرخ فروش محصولات بود که رشد قابل ملاحظه ای را به نمایش گذاشته است.
کد خبر : ۱۷۹۳۴۰


به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، این شرکت در پنجمین ماه سال جاری، 291،079 تن از انواع محصولات را به تولید رساند تا جمع تولیدات خود را به رقم 1,441,495 تن برساند که نسبت به عملکرد 5 ماهه سال 96، کاهش بیش از 57 هزار تنی را نشان می دهد.

در بحث مقدار فروش، در مرداد ماه نسبت به تیر ماه سال 97 بیش از 20 هزار تن افزایش داشته تا به مبلغ فروش 9406 میلیارد ريالی در مرداد ماه دست یابد که در مقایسه با درآمد 6079 میلیارد ريالی تیر ماه، نشان از عملکرد و وضعیت مطلوب "پارس" دارد.


نرخ فروش برخی محصولات در مرداد نسبت به تیر رشد فزاینده ای داشته است. نرخ فروش پروپان از حدود 23 میلیون ریال در هر تن به بیش از 41 میلیون ريال رسیده و در خصوص محصول بوتان نیز وضعیت بدین صورت می باشد که جهشی از 22 میلیون ريال تا 34 میلیون ريال را به ثبت رسانده است. همچنین نرخ فروش استايرن منومر رشد 10 میلیون ريالی دارد.


در مجموع، "پارس در مجموع 5 ماه ابتدای سال جاری توانست فروش 1,382,624 تنی را به ثبت برساند که این میزان فروش درآمدی بالغ بر 33445 میلیارد ريال به همراه داشته که 7147 میلیارد ريال بیش از 5 ابتدایی سال قبل است.

با توجه به افزایش عالی نرخ های فروش، در کنار موجودی قابل ملاحظه محصولات، می توان روزهای بهتری را برای پتروشیمی پارس تصور کرد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۷
پتروشیمی پارس تا 4500 بالا می ره / اگر دلار بتونه 15 تومن رو رد کنه