بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹
بورس‌نیوز رشد بازار سکه را بررسی کرد؛

سکه تا محرم می‌تازد/ انگشت‌به‌دهان ماندن فعالان بازار!

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز و در ابتدای هفته 120 هزار تومان افزایش یافت و به سه میلیون و 651 هزار تومان رسید.
کد خبر : ۱۷۹۴۰۱

به گزارش بورس‌نیوز، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم، در جریان معاملات امروز (شنبه) در بازار آزاد تهران،با 97 هزار تومان افزایش 4 میلیون و 69 هزار تومان دادوستد شد.

در همین حال هر نیم‌سکه با 30 هزار تومان افزایش یک‌میلیون و 800 هزار تومان، و ربع‌سکه با افزایش صدهزارتومانی، 950 هزار تومان معامله شد.

همچنین هر قطعه سکه گرمی 510 هزار تومان است.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1210 دلار و 82 سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز 272 بیش از 308 هزار تومان قیمت دارد.

عباد محمدولی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، درباره افزایش شدید قیمت طلا و سکه در روز جاری گفت: با توجه به آغاز هفته و تعطیلی بازارهای جهانی، قیمت‌های جهانی با رشد خاصی مواجه نشد اما قیمت‌های بازار تا حدودی تحت تأثیر تقاضای داخلی قرار گرفت و روند افزایشی داشت.

وی روند قیمت طلا را روندی افزایشی دانست و افزود: ازآنجایی‌که سکه در نزد خریداران به‌عنوان حافظ مال در برهه کاهش ارز پول ملی شناخته‌شده و دارای ریسک فراوانی هم نبوده، بنابراین گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری کوچک به شمار می‌آید.

در ادامه دیگر عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر نیز در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص وضعیت عرضه و تقاضا در بازار سکه به بورس نیوز گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام محرم ممکن است میزان تقاضا در بازار سکه کاهش یابد ولی افزایش قیمت به قوت خود باقی است.

کشتی آرای افزود: در چند روز گذشته بیشترین تأثیر قیمت سکه به دلیل نوسانات نرخ ارز بود و در بازارهای جهانی تغییر چندانی رخ نداده است.

وی در خصوص میزان نقدینگی در بازار سکه و ادامه روند سوق این نقدینگی به بازار طلا، بازار سکه را در حال حاضر اشباع‌شده دانست و گفت: اکنون بازار خرید اتومبیل و مسکن جایگزین بازار سکه شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر