بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۳
رییس جمهور در جلسه عصر یکشنبه هیات وزیران که ریاست آن را برعهده داشت، ضمن تشکر از بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای دولت، این رهنمودها را راهگشا و راهنمای حرکت دولت دانست.
کد خبر : ۱۷۹۴۴۳
به گزارش بورس نیوز، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه دولت در وسط گود و خط مقدم حل مسایل و مشکلات است ، توصیه ایشان به همه برای کمک به دولت در این مسئولیت خطیر را به عنوان پشتوانه ای ارزشمند برای دولت در انجام بهتر مسئولیت ها برشمرد.

وی در ادامه با یادآوری تاکیدات مقام معظم رهبری در افزایش ارتباط بین قوا برای هم افزایی و هماهنگی بیشتر و بهره گیری از ظرفیت خوب شورای عالی هماهنگی اقتصادی ، این رهنمودها را از جمله رهنمودهای کارساز در مدیریت اقتصادی کشور برشمرد و ارشادات و حمایت های ایشان در مورد مصوبات این شورا را کمک بسیار خوبی برای دولت دانست.

رییس جمهور اعضای دولت را به تلاش مضاعف برای اجرای کامل رهنمودهای رهبر معظم انقلاب توصیه کرد و افزود : ضرورت دارد به گونه ای عمل شود که پس از مدت کوتاهی گزارش اقدامات خود را در اجرای این فرمایشات خدمت ایشان ارایه کنیم .

دکتر روحانی همچنین رهنمودهای مقام معظم رهبری درمدیریت اقتصادی ، واگذاری طرح های نیمه تمام ، توسعه خصوصی سازی و حمایت کامل از بخش خصوصی ، پشتیبانی از بنگاههای اقتصادی ، اصلاح نظام بانکی ، مدیریت نقدینگی ، پرهیز از خام فروشی و توسعه همکاری های منطقه ای و ارتباط بیشتر با همسایگان را از اولویت های مهم دولت دانست که با تمام توان در دستگاه های مسئول پیگیری خواهد شد.

وی در پایان ضمن تشکر از تلاش ارزنده وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک و ورزشکاران و مربیانی که با کسب موفقیت های درخشان ، موجب شادی و نشاط جامعه بویژه نسل جوان شدند ، بطور ویژه از حضور فعال بانوان ورزشکار که با موفقیت بیشتری در مقایسه با گذشته همراه بوده است ، قدردانی کرد.

گزارش وزارت ورزش و جوانان از نتایج ایران در بازی های المپیک آسیایی 2018

در ادامه جلسه وزیر ورزش و جوانان گزارشی از نتایج تیم های ایرانی حاضر در بازی های المپیک آسیایی 2018 دراندونزی به هیات وزیران ارایه داد.

براساس این گزارش ایران در این بازی ها با کسب مجموع 62 مدال طلا ، نقره و برنز ، بیشترین تعداد مدال را بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از آن خود کرده است.

همچنین بانوان ورزشکار ایرانی با کسب 17 مدال ، بیشترین تعداد مدال های به دست آمده را به خود اختصاص دادند.

قهرمانی تیم ملی والیبال و کسب مدال طلا بدون حتی یک ست واگذاری به حریفان ، قهرمانی تیم های کبدی مردان وزنان کشورمان در آسیا برای اولین بار ، کسب 8 مدال توسط کشتی گیران، کسب مدال در واترپولو و تنیس روی میز بعد از چند دهه و کسب نتایج مناسب در کاراته ، ووشو، دو و میدانی ، وزنه برداری و تکواندو از دیگر افتخارات ایران در این دوره از رقابت ها بود.

تهاتر مطالبات و بدهی های چند شرکت دولتی با دولت

با تصویب هیات وزیران مطالبات شرکت های تولید نیروی جنوب شرق صبا ، فولمن ، تولیدی آرین ماهتاب گستر ، هرم تبریز ، فارس گاز پاورپلنتف تدبیر سازان سرآمد ، نیروگاه جنوب اصفهان ، افق توسعه انرژی طوس ، انرژی گستر جم، گهر انرژی سیرجان پرشیان فولاد، ایران ترانسفو، تولید نیروی برق دماوند، مهندسی انبوه گستر برج و فناوری تجهیزات سرچاهی از شرکت های دولتی ذی ربط با بدهی همان شرکت ها به سازمان خصوصی سازی و سازمان امور مالیاتی کشور به مبلغ 3534میلیارد و 113میلیون و 276هزار و 455ریال تهاتر شد.

صدور مجوز پرداخت حق عضویت ایران در مجامع بین المللی در سال 97


هیات وزیران در ادامه به وزارت امور خارجه اجازه داد سهمیه و حق عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران بابت مخارج سازمان ملل متحد و سایر سازمان های بین المللی در سال 1397 را از محل بودجه سال 97 کل کشور پرداخت نماید.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر