بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶
معاون انجمن صنفی قند و شکر در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

اعلام قیمت مصوب شکر به‌زودی/ شیرینی شکر شور می‌شود!

طبق ابلاغیه‌ای از سوی وزارت صنعت و معدن و تجارت، کارگروه تنظیم بازار صادرات شکر را ممنوع اعلام کرد.
کد خبر : ۱۷۹۴۶۵


رضا رحمتی معاون انجمن صنفی قند و شکر در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در این خصوص بیان کرد: در سال‌های قبل برای تأمین نیاز کشور واردات شکر انجام می‌شد؛ ولی در سال 1396 درزمینهٔ تولید شکر به خودکفایی رسیده و از واردات بی‌نیاز شده‌ایم.

وی ادامه داد: از طرف دیگر، صادرات شکر در این سال‌ها ممنوع نبود اما با توجه به نرخ ارز و قیمت جهانی شکر، صادرات این محصول نیز جزو لیست کالاهای صادراتی جذاب نبوده ولی با افزایش نرخ ارز صادرات، شکر نیز جذاب شده و ظرف یک ماه اخیر حدود 80 هزار تن شکر از کشور روانه بازارهای صادراتی شده که با ابلاغیه جدید صمت، صادرات شکر ازاین‌پس ممنوع شده است.

رحمتی افزود: نیاز بازار داخل به شکر ماهانه حدود 200 هزار تن بوده که معمولاً هرساله حجم شکر بازار در مردادماه به کف خود می‌رسد و در شهریورماه محصول جدید کارخانه‌ها روانه بازار می‌شود.

معاون انجمن صنفی قند و شکر تأکید کرد: این موضوع در کنار صادرات یک ماه اخیر، موجب افزایش قیمت در بازار داخل و التهاب بازار شکر شد و به‌زودی شکر تولیدی امسال کارخانه‌ها به بازار عرضه‌شده و بازار شکر آرام خواهد شد.

این فعال صنعت قند و شکر در خاتمه تصریح کرد: طبق روال هرساله، نرخ جدید شکر امسال به‌زودی اعلام خواهد شد؛ قطعاً قیمت مصوب شکر افزایش خواهد داشت؛ اما با توجه به اینکه نرخ مواد اولیه صنعت افزایش چندانی نداشته، قیمت شکر هم رشد زیادی نخواهد داشت.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر