بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵
در ساعت پنج و نیم امروز باز هم از گوشه و کنار بازار سهام خبرهای جدیدی به گوش می‌رسد.
کد خبر : ۱۷۹۵۷۳

به گزارش بورس نیوز،  در ساعت پنج و نیم عصر امروز، گفته می‌شود همچنان صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها از طریق کارگزاری اقتصاد بیدار به دنبال جمع‌آوری سهام خرد سرمایه‌گذاری ملی ایران است. این شرکت سرمایه‌گذاری که متنوع‌ترین سبد سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه را به خود اختصاص داده پس از دعواهای مدیریتی بر سر کرسی مدیریتی و تصاحب گلدن شیر این ترکیب میان علیمحمدی سلطان کریستالی معادن ایران در حوزه آلومینیوم و سرب و روی با صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها ، دوباره در کانون توجه قرارگرفته است.

هرچند با توجه با لابی‌های صورت گرفته هنوز نمی‌توان به موفقیت این دعوا بر سر تصاحب کرسی مدیریت "ونیکی " از سوی صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها امیدوار بود.

گفته می‌شود علیمحمدی عطای سهامداری کنترلی را به لقای سودآوری "ونیکی" با فروش سهام یک‌درصدی شرکت‌های سرمایه پذیر این مجموعه بخشیده و تنها چشم امید وی به تصاحب بلوک مدیریتی و کنترلی"فایرا" دوخته‌شده است.

ایران‌خودرو همچنان آرام

برخی شایعات طی روزهای اخیر حاکی از بازداشت یک عضو غیرموظف هیات مدیره گروه ایران‌خودرو به‌عنوان نماینده قطعه‌سازی کروز داشت که از اساس صحت نداشته است. وی هم‌اکنون در سفر خارج از کشور حضور دارد و به‌زودی به تهران بازمی‌گردد.

یک انتخاب درست در گروه دی

طی روزهای اخیر لیزینگ دی وابسته به بانک دی شاهد یک انتصاب جدید بود. حمیدرضا رسول اف مدیرعامل خوشنام و دارای روزمه ای است که از سوی قربانی در بانک دی به‌عنوان مدیرعامل جدید لیزینگ بانک دی منسوب شده است.

رسول اف که متخصص زنده کردن شرکت‌های در حال مرگ و به سود رساندن آن‌ها است با انبوهی از صورت‌های مالی مخدوش و زیان انباشته سنگین در کنار مطالبات مشکوک الوصول و تهاترهای مسئله‌دار در این شرکت مواجه شده که دامن‌گیر ساختار این مجموعه مالی است.

کشت و صنعت دشت مغان متعلق به کیست؟

باوجود اظهارات پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی‌سازی مبنی بر فروش کشت و صنعت دشت مغان به بخش خصوصی واقعی اما بررسی مستندات روزنامه رسمی نشان می‌دهد این مجموعه ارزنده کشاورزی به عقبه‌ای برخوردار از جریان‌های سیاسی واگذارشده است.

فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه که سهامدار کنترلی آن متعلق به شرکت بازتاب سهام توس وابسته به سرمایه‌گذاری دانایان پارس است پیش‌ازاین متعلق به بانک‌های تجارت ، ملت و بیمه ایران و غیره بود و گل‌زاده کرمانی به نمایندگی از بانک ملی ایران سکان مدیریت آن‌ها بر عهده داشت که اکنون وی در هیات مدیره این فروشگاه قرار دارد.

جدای از اینکه به بازتاب سهام توس و موضوع فعالیت این شرکت ساختمانی فعال در خراسان رضوی بپردازیم اما باید دانست سرمایه گذاری دانایان پارس که پیش‌ازاین متعلق به بانک انصار بود در خرداد سال 94 به شرکت عمران و توسعه ساخت صدر پارس و شرکت سرمایه آب خاک توسعه به ارزش 272.3 میلیارد تومان فروخته شد.

در هیات مدیره شرکت عمران و توسعه ساخت صدر پارس شرکت‌های گسترش سرمایه پردازش اندیشه، شرکت پارس سرمایه هم‌افزادانا ،شرکت سرمایه آب خاک توسعه ،شرکت سرمایه هم‌افزا پارس امین و شرکت پویا تجارت فریاب صاحب کرسی هستند.

محمدمهدی احمد آخوندی فرزند عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی نماینده شرکت سرمایه هم‌افزا پارس امین در این شرکت ساختمانی و سرمایه‌گذاری است.

همچنین حسین عبده تبریزی مشاور آخوندی و عضو شورای عالی بورس سابقه حضور در هیات مدیره شرکت پارس سرمایه هم‌افزا دانا دارد.

آخرین وضعیت ترکیب سهامداری فروشگاه رفاه در کدال




با ساعت پنج و نیم هر روز همراه باشید در :

@BourseNews
instagram.com/Boursenews_ir
twitter.com/Boursenews_ir
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۸
فالوم هم یه بلوک دوشنبه زدن درون گروهی
۱۳ م توی بازار ۲
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۹
گویا شرکتهای خوب ونیکی رو دادن رفته ارزنده ترین فایراست، اینم دارن بلوکی میدن به خود علیمحمدی، اون موقع دیگه سیت براشون مهم نیست
نگار
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۹
بلوک فایرا چیه داستانش؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۰
متاسفانه همه دارن سرمایه رو تبدیل به دلار می کنن
پدرام
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۱
شما سیاسی رو چطور میبینین؟ به نظر نگران کننده نیست؟؟
زمانخانی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۶
بازی ونیکی زیر سر روباه پیر هست
.... با این همه ثروت / ای بترکه چشم طمع
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۹
جمعه تو برنامه مناظره شبکه یک قراره وزارت صنعت رو بترکونن / بورس کالا را کشتند ای ایها الناس/
چشم بسته
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۳
فیروزه می خواد شرکت های سرمایه گذاری رو مالک بشه/ علیمحمدی هم آلومینیوم و سرب و روی ایران رو مالک بشه/ کشاورزی رو هم دادن به دارودسته عارف/ جالبه همشون هم یه پاسپورت انگلیسی تو جیبشون دارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۴
نماد معاملاتی پوشک را پذیرش و درج بفرمایید در بورس تهران
چشم بسته
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۶
بورس نیوز سانسور نکن کامنت منو والا دیگه بورس نیوز رو نمی بینم/ کروز هم می خواد صنعت خودروسازی رو مالک بشه / بزار این کامنت رو حالتو می گیرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۷
به به بورس نیوز دوباره زنده شده آفرین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۸
خوشحالم جز اون هايي هستيم كه پولمون رو در چرخه توليد فقط اورديم و فقط سهام خريديم حتي يكدونه دلار و سكه نداريم و نخواهيم داشت