بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: عرضه انواع تولیدات ملی از طریق بورس کالا از سوی نمایندگان مجلس مورد حمایت است، زیرا این امر سبب شفافیت بیشتر قیمت‌ها می‌شود.
کد خبر : ۱۷۹۵۹۱


به گزارش بورس نیوز، محسن کوهکن،عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر نقش بورس کالا در تنظیم بازارهای مختلف، گفت: باید کل زنجیره تولید محصولات از جمله فولاد و سایر کالاها در بورس مورد معامله قرار گیرد تا عرضه و تقاضا در بازار متعادل شود که این موضوع را در جلسات مشترک بین مسئولان دولت و تنظیم بازار بارها متذکر شده ایم.

وی  با بیان اینکه اصل عرضه کالاها از طریق بورس درست و کارشناسی است، افزود: عرضه انواع محصولات و کالاها از طریق بورس کالا از سوی نمایندگان مجلس مورد حمایت است  زیرا این اقدام به معاملات کالاها شفافیت بخشیده  و روند داد و ستدها را در بستر قانونی قرار می دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: به طور یقین اگر کل زنجیره تولید محصولات از جمله فولاد وسایرمحصولات در بورس معامله شود هردو طرف معامله سود خواهند  برد.

وی ادامه داد: مدیرعامل بورس کالا با حضور در کمیسیون صنایع و معادن مجلس به ارائه عملکرد این سازمان پرداخت و نمایندگان مجلس نیز از مدیرعامل بورس کالا درخواست کردند در صورت وجود خلاء‌های قانونی اعلام کنند تا برای رفع آن از سوی مجلس اقدامات لازم صورت گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، کوهکن با بیان اینکه عرضه بخشی از محصولات در بورس و بهش دیگر در بازار غیر رسمی به دونرخی شدن قیمت‌ها منجر می‌شود، افزود: باید اقتدار و اختیار بورس کالا بیشتر شود برهمین اساس مقرر شد تا مدیرعامل بورس کالا گزارش‌هایی را آماده و ارائه دهد تا برخی از اختیارات که مورد تقاضا این نهاد است را بتوان افزایش داد تا شاهد شفافیت حداکثری در بازار کالای کشور باشیم و امکان سودجویی در فضاهای غیرشفاف از بین برود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر