بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۶
فعال بازارسرمایه گفت: به دلیل وجود معادن متعدد در کشورتامین مواد اولیه پتروشیمی ها به راحتی انجام می شود بنابراین با وجود افزایش نرخ ارز شرکت های پتروشیمی ومعدنی وضعیت مناسبی دارند زیرا سود حاصل از صادرات آن ها افزایش می یابد.
کد خبر : ۱۷۹۶۰۷

افزایش نرخ ارز دراقتصاد ایران مانند شمشمیردولبه ای است که درکنارآثار منفی برای افزایش صادرات ودرآمدهای صادراتی کشور به ویژه صادرات غیر نفتی تاثیر مثبتی به همراه دارد اما ازسویی دیگر با افزایش نرخ ارز واردات کالا نیز دچارافزایش قیمت می شود ازاین رو قاچاق توجیه اقتصادی خود را از دست می دهد بنابراین باتوجه به افزایش نرخ ارز در چندماه اخیر باید تاثیر آن را در صنایع مختلف مورد بررسی قرار داد که در این زمینه اسماعیل فوادیان مدیرعامل کارگزاری مهرآفرین به خبرنگار بورس نیوز، گفت: با افزایش نرخ ارز شرکت های پتروشیمی ومعدنی وضعیت مناسبی دارند زیرا مواد اولیه آن ها به خوبی تامین و سود حاصل از صادرات آن ها نیز افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه تعداد رقبای این شرکت ها زیاد نیست، گفت:به دلیل وجود معادن متعدد در کشورتامین مواد اولیه پتروشیمی ها نیزبه راحتی انجام می شود.

فوادیان با بیان اینکه درشرایط فعلی اقتصاد کشورصنایع نساجی و لوازم خانگی وضعیت مطلوبی ندارند، افزود:محصولات این صنایع بیش ازحد معمول وارد کشورمی شود لذا میزان واردات این محصولات باید کاهش ویا تعرفه واردات آن را افزایش دهیم.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:‏

مجوز تسعیر با نرخ نیمایی دلیل مثبت شدن بازار / تحلیل سهام خودرویی‌ها سخت است

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

الزام افزایش حساسیت سهامدار به واکنش برخی سهم‌ها

یک کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با بورس نیوز تاکید کرد:

شکست مقاومت ها در گرو ورود نقدینگی جدید/ موج صعودی بعدی پس از انتشار گزارشات ۶ ماهه

ارسال نظر
نظرات بینندگان
بی سواد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴
من که بی سوادم میدونم که شرکت های ایرانی لوازم خانگی با کیفیتی نمی سازن و با کاهش وارداتشون مردم مجبور می شن کالای بی کیفیت را با قیمت های نجومی بخرند چون واردات کم بشه شرکت های داخلی هم قیمت ها را بالا می برند. حالا بگذریم که همه شرکت های داخلی قطعه وارد می کنند و قطعات را سر هم می کنند و با نام تولید داخلی می فروشند. شرکت های داخلی تولید کننده نیستند بلکه منتاژ کننده هستن. در نتیجه کاهش واردات لوازم خارجی اصیل ضربه زدن به ملت است