بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵
نایب رییس اتاق اصناف تهران گفت:به منظور ایجاد شفافیت و تمرکز حداکثری کالاها باید زنجیره تولید کالاها در بورس عرضه شود لذا درحال مطالعه و بررسی جهت همکاری با بورس کالا هستیم.
کد خبر : ۱۷۹۶۸۵

به گزارش بورس نیوز، خسرو ابراهیمی نیا نایب رییس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه بورس کالا بستری برای حضور تولیدکنندگان و مصرف کنندگان به منظور ایجاد شفافیت در دادوستدها و عملکرد شرکت ها است،گفت: با مشاهد عرضه برخی کالاها در بورس کالا مانند انواع فلزات، مواد پتروشیمی و کشاورزی، مشخص می شود نرخ این کالاها طبق معیارهای شاخص، صحیح و همچنین برمبنای عرضه و تقاضا محاسبه شده و تابلوی بورس در مقابل دید همگان قرار می دهد البته در این میان نوسانات ارزی موارد مقطعی را در این زمینه ایجاد کرده که برطرف خواهد شد.

وی بابیان اینکه به دلیل عرضه و معامله انواع محصولات در بورس کالا امکان جهت دهی برخی افراد در روند معاملات و قیمت ها وجود ندارد،ادامه داد: از طریق شفافیت آماری و همچنین انجام نظارت در معاملات، شرایط برابری معامله گران در بورس کالا ایجاد می شود بنابراین بورس علاوه بر ایجاد تعادل در بازار کالاها، از طریق ابزارهای مالی امکان جذب نقدینگی جامعه و سرمایه های سرگردان را نیز دارد که به تجارت و تولید سالم کمک کرده و همچنین شرایط حاکم در سطح خرده فروشی را بهبود می بخشد.

ابراهیمی نیا اظهار کرد: با نگاهی به زمان قبل از تاسیس بورس کالا ، مشخص می شود در هیچ بازاری یک نقطه اتکا به خصوص برای مصرف کنندگان وجود نداشت اما امروز بورس کالا به بازاری امن مبدل شده که فارغ از اتفاق های اخیر بازار ارز که کل اقتصاد را درگیر کرده، بهترین و شفاف ترین بازار برای مبادله کالاها است.

وی ادامه داد: به منظور ایجاد شفافیت و تمرکز حداکثری کالاها باید زنجیره تولید کالاها در بورس عرضه شود لذا درحال مطالعه و بررسی جهت همکاری با بورس کالا هستیم .


اشتراک گذاری :
ارسال نظر