بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: فعالیت صندوق زعفران تا ماه آینده آغاز می شود.
کد خبر : ۱۷۹۷۲۳
به گزارش بورس نیوز، حسین شیرزاد مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: صندوق زعفران با حمایت و مشارکت زعفران کاران، اتحادیه ها و استاندارخراسان رضوی تشکیل شده و ۴۹ درصد سهام این صندوق سهم دولت و ۵۱ درصد نیز سرمایه بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: در طرح مطالعاتی ۵ هزارمیلیارد تومان بعنوان سرمایه اولیه صندوق در نظرگرفته شده که درگام اول صندوق با هزارمیلیارد تومان فعالیت خود را آغازمی کند.

شیرزاد با اشاره به اینکه زعفران کاران تا دو ماه آینده از فواید این صندوق بهره مند می شود، ادامه داد:صندوق زعفران درمدیریت زنجیره تولید، توزیع وصادرات بعنوان تامین کننده مالی نقش مهمی را ایفا خواهد کرد.

شیرزاد میزان خرید تضمینی زعفران را حدود ۶۸ تن اعلام کرد و افزود : سازمان مرکزی تعاون روستایی به منظورحمایت از کشاورزان درمناطق محروم زعفران را خریداری کرد و برای رونق صادرات و جلوگیری از کاهش ارزش این محصول را در بورس کالا به خریداران عرضه کرد.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۴۵ تن زعفران در بورس کالا فروش رفته و بخش قابل توجهی نیز صادر شده است .

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی درباره میزان خرید تضمینی و توافقی محصولات نیز گفت: در سه ماه گذشته بیش از سه میلیون تن محصول به صورت تضمینی و توافقی خریداری شده که یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی و ۵۱۰ هزار تن نیز دیگر محصولات به صورت توافقی بوده است.

شیرزاد افزود: در سه ماه گذشته حدود هفت هزار تن محصول سیر و زعفران به صورت توافقی خریداری و صادر شده است .

وی از احداث دو هزارمترمربع مرکزعرضه مستقیم کالا و محصولات کشاورزی در مناطق شهری خبر داد و گفت: این مراکزبه منظوردسترسی اتحادیه ها و تعاونی های کشاورزی به بازارهای شهری در نزدیکی مناطق شهری احداث شده است.

شیرزاد خاطرنشان کرد: سازمان مرکزی تعاون روستایی برای خرید، فروش و صادرات ۱۹۰ هزار تن ازانواع محصولات کشاورزی بازاریابی انجام داده است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر