بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴
بورس‎نیوز بررسی کرد؛

ترین‌های بازار حافظ

تابلوهای معاملات امروز بورس تهران شاهد سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی «‌وصندوق» در بخش بیش‌ترین حجم معاملاتی بود اما در بیشترین ارزش معاملات «سلامت» با 996 میلیارد ریال در جایگاه «پارس» قرار گرفت.
کد خبر : ۱۷۹۷۲۶


به گزارش بورس نیوز، امروز بورس تهران در حالی شاهد تقویت حجم و ارزش معاملات سهام هم‌زمان با گرایش خریداران سهام به گروه تجهیزاتی‌ها، خودرویی‌ها، پالایشی‌ها و هدلینگ‌های پتروشیمی بود که انتظار برای آزادسازی قیمت کالا در بورس در کنار رونق تحلیل‌های دلاری برای تکنیکالیست‌ها و چشم‌انداز آن باعث شده تا بورس و فرابورس میزبان خریداران سهام باشد.

در این بین،‌ ارزان شدن قیمت سهام در برابر حباب‌های شکل‌گرفته در بازار ارز و طلا و تداوم فضای امنیتی در بازارهای معاملاتی بر ارزندگی بازار سهام برای صاحبان سرمایه افزوده است.

در این بین برخی معتقدند روند سیاست‌های اقتصادی در صورت مدیریت صحیح می‌تواند به ریزش بیشتر قیمت دلار در بازار غیررسمی تا محدوده ۶ هزار تومان بینجامد، در مقابل، برخی دیگر از تحلیلگران عنوان می‌کنند در صورت تداوم سوءمدیریت‌ها و تنگ‌تر شدن حلقه تحریم‌ها، می‌توان به عبور نرخ دلار از مقاومت ۱۵ هزار تومانی و تلاش برای عبور از کانال ۲۰ هزار تومانی این ارز خواهد انجامید، در آن صورت هیچ چشم‌اندازی برای اقتصاد ایران نمی‌توان ترسیم کرد.

بر همین اساس لازم به ذکر است که شاخص کل قیمت و بازده بورس اوراق بهادار تهران در معاملات امروز با رشد 697 واحدی به رقم 24 هزار و 134 سهم رسید.

بیشترین حجم معاملات

حجم معاملاتی امروز نمادهای شرکت­های معاملاتی سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی 237 میلیون ، بانک تجارت 212 میلیون ، فولاد مبارکه اصفهان 188 میلیون ، س. نفت و گاز پتروشیمی تامین 172 میلیون و سرمایه گذاری خوارزمی 156 میلیون بود.

دیروز نماد « وبملت » در جایگاه نخست بیشترین حجم معاملات قرار داشت.


بیشترین ارزش معاملات

نمادهای شرکت های مرابحه دولتی تعاون-ملت 996 میلیارد ریال ، فولاد مبارکه اصفهان « فولاد » 921 میلیارد ریال ، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی 525 میلیارد ریال ، اجاره دولتی آپرورش – ملت 502 میلیارد ریال ، پالایش نفت اصفهان 375 میلیارد ریال بالاترین ارزش معاملاتی را از آن خود کرده بود.

دیروز پارس با 436 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملاتی را از آن خود کرده بود.


بیشترین و کمترین درصد قیمت پایانی

نمادهای شرکت های فولاد کاویان « فوکا» با 83.79 درصد ، تولی پرس « شتولی » با 59.26 درصد ، کاشی صدف صرام استقلال آباده «کصدف» با 52.98 درصد ، پتروشیمی اصفهان « شصفها » با 45.37 درصد و فروشگاه­های زنجیره­ای رفاه « رفاه» با 41.46 درصد بیشترین تغییرات قیمت پایانی را به خود اختصاص داده

ودر مقابل لیزینگ رازی « ولراز» با منفی 9.7 درصد ، شیرین دارو « دشیری» با منفی 6.97درصد ، شرکت فارسیت اهواز « سفاسی» با منفی 6.94 درصد ، ایتالران « کایتا» با منفی 6.5 درصد و مجتمع معادن مس تکنار « تکنار » با منفی 5.4 درصد کمترین تغییرات قیمتی را به خود اختصاص داده­ اند.

دیروز نماد شکلر با 14 درصد بیشترین تغییرات قیمت پایانی و دشیری با منفی 5 درصد کمترین تغییرات قیمت پایانی را داشتند.



اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰
عالی بود