بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس گفت: کاهش نرخ مالیات، شفافیت و نقدشوندگی بالا موجب جذب سرمایه گذاران به بورس شده است.
کد خبر : ۱۷۹۷۴۷


به گزارش بورس نیوز، ­محسن خدابخش، گفت: در پایان معاملات روز دوشنبه 19 شهریور ماه 97 با افزایش 4764 واحدی به رقم 146 هزار و 998 واحد رسید.

او گفت: ارزش کل معاملات روز دوشنبه 1628 میلیارد تومان بود که از این مبلغ 1025 میلیارد تومان مربوط به بازار بورس و 603 میلیارد تومان آن متعلق به بازار فرابورس بود.

خدابخش درباره علت افزایش معاملات  بورس گفت: ابزارهای تدارک دیده شده برای سرمایه گذاران در بورس باعث جذب سرمایه شده است.

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس با اشاره به اینکه سهم حجم معاملات نقدشونده در بورس بالاست، افزود: افزایش شاخص ها می تواند به ما کمک کند تا شرکت های بیشتری در بورس مشارکت داشته باشند و در طرف مقابل می توانیم شاهد توسعه کسب و کار شرکت ها باشیم.

او گفت: نقدشوندگی در بورس موجب جذب سرمایه گذاران در بورس شده است.

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس درباره افزایش رشد معاملات برخی از شرکت ها گفت: شرکت های پتروشیمی و معدنی که محصولات صادارتی دارند از رشد بالایی برخوردار بودند و رقابت بالایی را شاهد بودیم.

او گفت: در معاملات روز دوشنبه بورس، شرکت هایی که صادارت محور بودند، بیشترین حاشیه سود را داشتند.

امیر تقی‌خان تجریشی، کارشناس بازار سرمایه در برنامه تیتر امشب گفت: باتوجه به شرایط فعلی جامعه این امکان برای سرمایه گذاران وجود دارد تا در بورس سرمایه گذاری کرده و تجریه جدیدی را بدست آورند.

او گفت: سرمایه گذاری در بورس به تولید و اشتغال کشور نیز کمک می کند.

کارشناس بورس با اشاره به اینکه فعالیت در بورس یک کار حرفه ای است، افزود: به سرمایه گذارانی که قصد ورود در بورس را دارند پیشهاد می شود ابتدا در سهام های اوراق بهادار که سود ثابتی را برای آنها تضمین می کند آغاز کنند و سپس وارد مرحله ریسک پذیرای در بازار بورس شوند.

این کارشناس بورس عنوان کرد: صندوق سرمایه گذاری متنوعی وجود دارد که می تواند سرمایه گذاران را در بورس هدایت کند، این صندوق ها حافظ سرمایه سهامدارن است.

علی سعیدی، استاد دانشگاه در برنامه تیتر امشب و در پاسخ به این سوال که چرا تمایل سرمایه گذاران به محصولات پالایشی بیشتر شده است گفت: عمده شرکت هایی که محصولاتشان با نرخ های بین المللی قیمت گذاری می شود تحت تاثیر افزایش شاخص بورس قرار گرفته اند و نه تنها شرکت های پالایشی بلکه شرکت های فلزی و معدنی هم تحت تاثیر قرار گرفته اند.

او گفت: در سال های 1389 حدود 330 تا 340 میلیارد دلار ارزش کل بورس­ بود که بعد از کاهش ارزش سال 1391 این عدد به 110 میلیارد رسید و روز دوشنبه احتمالا به حدود­ کمتر از 60 میلیارد دلار رسیده است و برای رسیدن به گذشته 2 برابر جا داریم.

وی با اشاره به کاهش ارزش پول ملی گفت: اگر روز دوشنبه ارزش بازار به 650 هزار میلیارد تومان رسیده باشد به راحتی باید به هزار و دویست میلیارد تومان برسیم. این بخاطر اینست که پول ارزش کمتری پیدا کرده است و یا قدرت خرید پول برای خرید سهم­ کاهش یافته است.او افزود: کاهش ارزش پول ملی هم آثار مخرب دارد و هم آثار مثبت.

سعیدی گفت: در بورس شرکت هایی که محصولاتشان در سطح بین المللی قیمت گذاری می شود و صادرات خوبی هم دارند برنده های این ماجرا هستند و اثر آن در شاخص های بورس دیده می شود.

به گزارش تسنیم، وی افزود: اگر ارزش پول یک سرمایه گذار در بورس بخاطر تورم کم می شود در عوض افزایش شاخص ها و آمارهای بورس آنرا جبران می کند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر