بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴
کارشناس بازارسرمایه گفت: سرمایه‌گذار در چرخه بخشنامه‌های دولتی اسیر شده و دستگاه‌های اجرایی در انتظار نتیجه بخشنامه‌های گذشته نمی‌نشینند و سریعا خط ابطال بر بخشنامه گذشته می‌کشند.
کد خبر : ۱۷۹۷۸۰

عباس آرگون نائب رئیس کمیسیون بازارپول و سرمایه اتاق تهران با ارزیابی سقف رقابت محصولات فولادی، به بورس‌نیوز گفت: باز شدن سقف رقابت، باعث افزایش سودآوری شرکت‌های فولادی شده اما نباید فراموش کرد که این شرکت‌ها طی چندماه گذشته، حجمی از سود خود را پیش‌خور کرده‌اند.

وی با ارزیابی بخشنامه رئیس بورس اوراق بهادار نیز گفت: تاکنون کلیت و رویکرد سازمان نسبت به این بخشنامه مطرح نشده اما بازارسرمایه نباید گریبانگیر محدودیت‌های بروکراسی و نرخ‌گذاری شود زیرا سرمایه در فضای محبوس دوام چندانی پیدا نمی‌کند.

نائب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران درخصوص انتقادات مطرح‌شده به بورس‌کالا نیز اشاره داشت و افزود: انتقادات به بازارنقره‌ای وارد است اما بحث‌های بالادستی و تصمیمات خلق‌الساعه نیز دست‌اندازهای بر سرراه این بازار بودند که با به چالش کشیدن عرضه‌کننده و سرمایه‌گذار، آنها را به شدت از آینده ترساند.

آرگون با انتقاد از اینکه بخشنامه‌ها نباید در لحظه رنگ اجرایی بگیرد، تصریح کرد: سرمایه‌گذار در چرخه بخشنامه‌های دولتی اسیر شده و زمانی‌که در مراحل نهایی یک پروسه قرار می‌گیرد به‌یکباره بخشنامه‌ای دیگر به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ و این سرمایه‌گذار باید از پله نخست، فعالیت خود را مجددا آغاز کند.

وی گفت: این روند در شرایطی رخ می‌دهد که دستگاه‌های اجرایی در انتظار نتیجه بخشنامه گذشته نمی‌نشینند و سریعا خط ابطال بر بخشنامه گذشته می‌کشند.

کارشناس بازارسرمایه در پایان خاطرنشان کرد: نباید سرمایه‌گذار را از قوانین و بخشنامه‌ها ترساند زیرا اعتماد مجدد سرمایه، امری دشوار بوده که معمولا در محیط کسب‌وکار بدون ثبات امکان‌پذیر نیست.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر