بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲
معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: شرکت های دانش بنیان از طریق رونق فعالیت ها و گسترش دامنه نفوذ و رسیدن به سطح درآمدی بالا می توانند وارد بازار بورس شوند.
کد خبر : ۱۷۹۸۱۹

به گزارش بورس نیوز، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: در سال های گذشته شرکت های دانش بنیان به دنبال دریافت کمک مالی از دولت بودند اما امروزه به این نتیجه رسیده اند که باید حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی را در یان عرصه پررنگ تر کنند.

وی با اشاره به اینکه اکنون 3 هزار و 700 شرکت دانش بنیان در حوزه های گوناگون مشغول فعالیت هستند ،ادامه داد: این شرکت ها با توجه به چشم انداز بلند مدتی که دولت برای آن ها تعیین کرده از حمایت های همه جانبه بهره مند خواهند شد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان اینکه باید شرایط فعالیت برای همه متقاضیان راه اندازی شرکت های دانش بنیان فراهم شود ،افزود: به بن بست رسیدن هر کدام از این ایده های خلاقانه، خیانت به آینده کشور و ناامید کردن جوانان محسوب می شود .

ستاری ادامه داد: یکی از خدمات امیدوار کننده دولت برای حمایت از شرکت های دانش بنیان، فراهم کردن شرایط گذراندن خدمت سربازی نخبگان در این شرکت ها است که با به نتیجه رسیدن این طرح بخش عمده ای از دغدغه نخبگان جوان از بین می رود.

ستاری خاطرنشان کرد: شرکت های دانش بنیان از طریق رونق فعالیت ها و گسترش دامنه نفوذ و رسیدن به سطح درآمدی بالا می توانند وارد بازار بورس شوند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری افزود: حمایت دولت از شرکت های دانش بنیان و جذب سرمایه گذاری های بیشتر در این بخش، آینده روشن کشور را با فراهم کردن فرصت اشتغال و تامین درآمد تضمین خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: باور لزوم حمایت دولت ازشرکت های دانش بنیان با تزریق بودجه های ناشی از فروش نفت تصوری اشتباه و نادرست است و کشور با این روش های اشتباه صاحب دانش و تکنولوژی نخواهد شد.

ستاری با بیان اینکه پارک علم و فناوری محل اجتماع و فعالیت شرکت های دانش بنیان در استان های مختلف است،ادامه داد: اما این فعالیت ها نباید محدود به مکان خاصی باشند و همه شهرها و روستاهای کشور باید تبدیل به محل تلاش گروه های دانش بنیان و فناور شوند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس کمیسیون جوانان، کارآفرینی و کسب‌وکارهای نوین و دانش‌بنیان اتاق ایران مطرح کرد:

استارت‌آپ ها در انحصار خصولتی ها

ارسال نظر