بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در نشست‌های اخیر این کمیسیون پیشنهاد افزایش عمر بنا به ۲۰ سال برای پرداخت اوراق وام مسکن مطرح شد و به نظر می‌رسد این پیشنهاد قابل قبول باشد.
کد خبر : ۱۷۹۸۲۶

به گزارش بورس نیوز، حمید بنایی با اشاره به احتمال اصلاح مقررات ارائه وام اوراق خرید مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی، گفت: در شرایط کنونی مسئولان وزارتخانه به دنبال اصلاح سه موضوع در بحث ارائه اوراق‌های مسکن هستند که حذف شرط عمر 15 ساله بنا برای دریافت وام، افزایش سقف تسهیلات و افزایش مدت زمان بازپرداخت اقساط این موارد را شامل می‌شود.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نشست‌های اخیر کمیسیون عمران، پیشنهاد افزایش عمر بنا به 20 سال برای پرداخت اوراق وام مسکن مطرح شد و به نظر می‌رسد این پیشنهاد قابل قبول باشد، البته در بحث خانه‌های با سن بالا، باید تأییده کارشناس بانک، کارشناس حوزه مهندسی و شهرداری مورد ملاک باشد.

وی تصریح کرد: به نظر من پیشنهاد حذف شرط عمر بنا برای ارائه وام اوراق قابل قبول و کارشناسی نیست، زیرا اجرای این پیشنهاد، به افزایش فرسودگی خانه‌ها و بی‌انگیزگی صاحب خانه‌ها برای نوسازی دامن می‌زند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم برای خرید مسکن، افزود: با توجه افزایش چند برابری قیمت مسکن در تهران و شهرستان‌ها، قطعا میزان سقف تسهیلات اوراق مسکن باید افزایش یابد، از طرف دیگر به نظر من ارائه وام مسکن نباید تنها منحصر به بانک مسکن باشد و تمامی بانک‌ها باید در این حوزه مشارکت کنند.

بنایی با اعلام اینکه سقف تسهیلات اوراق مسکن باید بین 300 تا 400 میلیون تومان باشد، گفت: این موضوع می‌تواند به افزایش خانه‌دار شدن جوانان و مسکن اولی‌ها کمک شایانی کند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر در بحث مدت زمان بازپرداخت اقساط وام اوراق مسکن، در کمیسیون عمران پیشنهادات متفاوتی مطرح شد، اما به نظر می‌رسد که 15 تا 20 سال بهترین پیشنهاد برای تعیین مدت زمان بازپرداخت اقساط است.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: اعضای این کمیسیون از هر پیشنهادی که منجر به خانه‌دار شدن جوانان استقبال می‌کند، البته کار کارشناسی دقیقی باید در این رابطه صورت گیرد تا در آینده اجرای آن تبعاتی را به دنبال نداشته باشد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر