بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: از آنجایی که طلا غیر رسمی و قاچاق از کشور خارج می‌شود برآورد درستی از میزان طلای خارج شده وجود ندارد.
کد خبر : ۱۷۹۸۲۸

به گزارش بورس نیوز، محمد حسینی، درباره خروج طلا از کشور تحت پوشش زیورآلات، اظهار کرد: دولت و نظام جمهوری اسلامی باید هر چه سریع تر تصمیماتی بگیرد تا هم آرامش به حوزه اقتصاد برگردد هم اعتماد عمومی نسبت به نظام بیشتر شود.

افزایش اعتماد عمومی حفظ سرمایه را به دنبال دارد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس ادامه داد: این هر چه قدر ایجاد اعتماد در مردم به تعویق بیافتد خروج سرمایه از کشور توسط افراد و شیوه‌های مختلف صورت می‌‌گیرد، این راه حل که محدودیت‌هایی ایجاد شود، اقدام موفقیت آمیزی نخواهد بود.

نماینده مردم تفرش با بیان اینکه باید رویه عکس در پیش گرفت، گفت: باید در جهت عکس عمل کنیم وقتی اعتماد عمومی جلب شود فضا به سمت حفظ سرمایه می‌رود، در شرایطی که خروج سرمایه به شکل ارز و طلا یا آسان باشد و به دنبال آن با ممنوعیت مواجه شود میزان قاچاق را به روش‌های مختلف افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به افزایش نقدینگی در کشور عنوان کرد: عدم اعتماد به مسئولان باعث افزایش نقدینگی شد و سرمایه کشور به سمت ارز و طلا رفت که آشفتگی بازار را به همراه داشت، افزایش قیمت طلا در ایران و کاهش ارزش پول ملی در شرایطی رقم خورد که ارزش جهانی طلا تغییری نکرده است.

حسینی در ادامه با انتقاد از سیاست‌هایی که جامع و کامل نبوده است، بیان کرد: خروج ارز و طلا را از کشور محدود کرده ایم در مبادی خروجی کشور نظارت افزایش یافته است با این حال به شکل‌های مختلف افراد طلا را از کشور خارج می‌کنند، این روزها طلا به شکل زیورآلات از کشور خارج می‌شود.

خروج طلا از کشوربا نیت حفظ سرمایه است

وی اظهار کرد: خروج طلا از کشور در قالب زیورآلات با نیت حفظ سرمایه است، مردم نگران ارزش سرمایه‌هایشان هستند که باایجاد اعتماد می‌توان تا حدودی این نگرانی را برطرف کند.

این نماینده مجلس با اشاره به غول نقدینگی در کشور گفت: باید با برنامه‌ریزی دقیق سرمایه‌ها را از تبدیل به ارز و طلا و خروج از کشور دور نگه داریم، با وجود چنین انتظاری، شاهد هستیم به شیوه‌های مختلف قاچاق انجام می‌شود، با وجود چنین واقعیتی حجم طلاهای خارج شده از کشور مشخص نیست.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه خروج طلا از کشور رسمی نیست، توضیح داد: آمار دلارهای خارج شده از کشور را داریم چرا که از موجودی مطلع بودیم اما در طلا از آنجایی که در قالب زیورآلات خارج می‌شود و از طرف دیگر تولید طلا انجام می‌شود نمی توان برآورد درستی از میزان طلای خارج شده از کشور داشت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر