بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶
فعال بازار سرمایه گفت: افزایش نرخ ارز، توانایی شرکت ها برای فروش ارز حاصل از صادرات، افزایش ارزش جایگزینی ماشین آلات و کارخانجات، صادرات برخی از محصولات به کشورهای همسایه وآزاد سازی سقف معاملات فولادی ها موجب رشد شاخص کل در روز جاری شد.
کد خبر : ۱۷۹۸۳۲

به گزارش بورس نیوز، شاخص کل بازار بورس اوراق بهادار امروز دوشنبه 21شهریورماه بارشد 6217 واحدی نسبت به روز گذشته در سکوی 154/217 ایستاد که بسیاری از کارشناسان یکی از مهم ترین عوامل در ایجاد رشد را آزادسازی سقف معاملات محصولات فولادی می دانند که در این خصوص عباسعلي طوسيان شانديز مدیرعامل کارگزاری سهام گستران شرق به بورس نیوز، گفت: افزایش نرخ ارز، توانایی شرکت ها برای فروش ارز حاصل از صادرات، افزایش ارزش جایگزینی ماشین آلات و کارخانجات ،صادرات برخی از محصولات به کشورهای همسایه وآزاد سازی سقف معاملات فولادی ها موجب رشد شاخص کل در روز جاری شد.

طوسیان تصریح کرد: برای تامین نیازبرخی از محصولات باید علاوه بر تولید داخل واردات نیز انجام شود که در شرایط فعلی این محصولات با نرخ ارزآزاد وارد بازار می شوند که این امر شرایط خوبی را برای سودآوری شرکت های صادرات محور فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه آزادسازی سقف معاملات برای محصولات فولادی از امروز اعمال شد، گفت: قرار است که آزادسازی برای محصولات پتروشیمی نیز اعمال شود.

طوسیان ادامه داد: با آزادسازی سقف معاملات محصولات پتروشیمی رانت موجود در این شرکت ها کاهش می یابد .

فعال بازار سرمایه با بیان اینکه تولیدکنندگان از جریان رانت فعلی سودی نخواهند برد، گفت: ممکن است هماهنگی هایی انجام شود که تولید کنندگان نیز منفعت یابند ولی بیشتر سود آن نصیب واسطه ها می شود .

وی تاکید کرد: در صورت آزادسازی نرخ معاملات محصولات پتروشیمی رانت موجود حذف خواهد شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر