بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۱
عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: رهبرمعظم انقلاب برای کمک به واحد‌های تولیدی با برداشت یک میلیارددلاری از صندوق توسعه موافقت کرده اند.
کد خبر : ۱۷۹۸۴۰

به گزارش بورس نیوز، علی کاظمی در خصوص اختصاص یک میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه برای اشتغالزایی، اظهار کرد: تعدادی از کارشناسان اقتصادی، به شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه گانه پیشنهاد داده اند که برای بهبود وضعیت اشتغال و کمک‌های فنی و اعتباری از صندوق توسعه ملی یک میلیارد دلار برداشت شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: این شورا پیشنهاد را پذیرفته و برای دریافت اذن رهبری، موضوع را با مقام معظم رهبری درمیان گذشته و ایشان با برداشت یک میلیاد دلاری از صندوق برای کمک به واحدهای تولیدی موافقت کرده اند.

نماینده مردم اردل و فارسان در خانه ملت بیان کرد: باید برداشت از صندوق توسعه ملی به تصویب مجلس برسد اما پیش از آن باید اذن این برداشت از مقام معظم رهبری گرفته می شد.

وی گفت: دولت با باید برداشت از صندوق توسعه را در قالب لایحه‌ای جدا به مجلس بیاورد یا لایحه اصلاحی برای قانون بودجه سال 97 در نظر بگیرد و با اصلاح تبصره 18 برداشت یک میلیارد دلار از صندوق توسعه را در مجلس مطرح کند.

کاظمی با بیان اینکه در این بین بر نوع بررسی نرخ ارز- ریالی این اعتبار بحث و تبادل نظر می شود، اظهار کرد: پیش از این 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغال پایدار روستایی در نظر گرفته شده بود که عملکرد دولت در این بخش راضی‌کننده نیست، بارها از آنها گزارش خواسته ایم اما تاکنون گزارشی ارائه نکردند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد: احتمال دارد عدم موفقیت دولت در هزینه کرد 1.5 میلیارد دلار به دلیل فعالیت در حوزه روستایی باشد و این بار در زمینه کمک به واحدهای تولیدی نتیجه مطلوب کسب شد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر