بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

رشد ملایم تقاضای کدهای معاملاتی در یک ماه اخیر

با سررسید سپرده‌های مدت‌داری که بانک‌ها در شهریور ماه سال قبل جذب کرده بودند، برخی سرمایه‌گذارانی که نقدینگی خود را در بانک‌ها سپرده کرده و از رشد بازارها جا مانده بودند، بازار سرمایه را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرده‌اند.
کد خبر : ۱۷۹۸۴۴

به گزارش بورس‌نیوز، شاخص بورس تهران رشد بی‌سابقه‌ای را به ثبت رساند و به ارتفاع ۱۵۴ هزار واحدی رسید. 

شنیده‌ها حاکی از آن است که حجم مراجعه به کارگزاری‌ها جهت دریافت کد معاملاتی افزایش داشته و باید دید این بار نقدینگی سرگردان به سمت بازار سرمایه سرازیر خواهد شد یا خیر.

کیارش هومن مدیرعامل کارگزاری توسعه سهند در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در این خصوص بیان کرد: صدور کدهای معاملاتی در یک ماه اخیر نسبت به ماه‌های قبل افزایش داشته، ولی تقاضای کدهای معاملاتی آن‌قدری با افزایش همراه نبوده که از آن به‌عنوان یک اتفاق اثرگذار یاد کرد.

وی افزود: به نظر می‌رسد با سررسید سپرده‌های مدت‌داری که بانک‌ها در شهریورماه سال قبل جذب کرده بودند، برخی سرمایه‌گذارانی که نقدینگی خود را در بانک‌ها سپرده کرده و از رشد بازارها جامانده بودند، بازار سرمایه را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرده‌اند. ولی فعلاً نمی‌توان وضعیت ورود نقدینگی جدید به بازار سرمایه پیش‌بینی کرد.

کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: به‌هرحال در آبان‌ماه تحریم‌های اقتصادی جدیدی اعمال خواهد شد که روند صادرات و تأمین مواد اولیه صنایع را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ بنابراین به سرمایه‌گذاران توصیه می‌شود بدون بررسی و تحلیل اقدام به خرید بر اساس جو بازار نکنند و جمیع جوانب را در نظر داشته باشند. 

وی افزود: روند صعودی شاخص بورس احتمالاً تداوم نداشته و به‌زودی شاخص وارد فاز اصلاح و استراحت خواهد شد.

مدیرعامل کارگزاری توسعه سهند گفت: به افرادی که به‌تازگی وارد بازار سرمایه شده‌اند و یا شناخت کافی از وضعیت شرکت‌ها و خریدوفروش سهام ندارند، توصیه می‌شود از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری، بورس را تجربه کنند تا بازی‌های بازار سرمایه آن‌ها را متضرر نکند. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: شاید سهامداران بهتر است از میان سهم‌های گروه پتروشیمی، فلزات اساسی و معدنی، سهم‌هایی که رشد کمتری داشته‌اند را انتخاب کنند و حتماً ریسک‌های احتمالی را در نظر بگیرند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر