بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز گفت: پیمانکار بخش‌خصوصی به‌عنوان متولی گازرسانی با سی‌ان‌جی به نیروگاه چابهار مسئول تاخیر چند ماهه در گازرسانی به این نیروگاه بوده و ادامه طرح گازرسانی به نیروگاه چابهار با رفع موانع از سر گرفته شده است.
کد خبر : ۱۷۹۹۳۴

به گزارش بورس نیوز، سعید مومنی مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز درباره علت تاخیر در گازرسانی به نیروگاه چابهار تشریح کرد: قرار بود تا زمانی که خط انتقال گاز ایرانشهر به چابهار به این منطقه برسد از طریق سی‌ان‌جی گاز نیروگاه را تامین کنیم اما شرکتی که به عنوان سرمایه‌گذار، اجرای گازرسانی از طریق سی‌ان‌جی به نیروگاه چابهار را به‌عهده گرفته بود دستخوش اختلاف‌هایی با سرمایه‌گذار خارجی خود شد که این موضوع تاخیر در فعالیت این شرکت را به همراه داشت.

وی افزود: اکنون ادامه کار از سر گرفته شده و بخش عمده‌ای از تجهیزات مورد نیاز برای اجرای طرح تامین شده است، همچنین زیرساخت‌های محل احداث تجهیزات نیز در حال تکمیل است که امیدواریم به‌زودی این طرح اجرایی شود.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز افزود: قرارداد میان شرکت ملی گاز و بخش خصوصی برای اجرای طرح گازرسانی از طریق سی‌ان‌جی به نیروگاه چابهار در قالب قرارداد BOO (ساخت و بهره‌برداری) است که تا زمان اجرایی شدن این طرح، نیروگاه چابهار همچنان از سوخت مایع استفاده می‌کند.

مومنی درباره گازرسانی به نیروگاه زاهدان نیز تصریح کرد: نیروگاه زاهدان دارای هشت واحد است که چهار واحد آن پیش از این راه اندازی شده بود، سه واحد دیگر نیز در اردیبهشت امسال گازرسانی شد و یک واحد باقی‌مانده نیز پس از تبدیل مشعل از سوی وزارت نیرو، از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهد شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر