بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱
مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت گفت: خودرو نیسان آبی در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش ۲۰لیتر مصرف سوخت دارد که یک فاجعه است.
کد خبر : ۱۷۹۹۷۲

به گزارش بورس نیوز، محسن دلاویز مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت، در مراسم دو هزار و دویست و بیست و دومین تحویل کشنده اسکانیا در طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل سراسر کشور با اعلام این خبر گفت: برچسب انرژی مصرف سوخت خودروهای تولید داخلی با سخت گیری بیشتری به خودروسازان تعلق می‌گیرد.


وی طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور بر مبنای ماده ۱۲ را که نوسازی ۶۰۰۰ هزار دستگاه کامیون فرسوده را هدف‌گذاری کرده است منجر به ۲.۲ میلیارد لیتر صرفه‌جویی در مصرف گازوییل دانست.

دلاویز سرانه مالکیت خودرو در ایران به ازای هر ۱۰۰۰ نفر را ۲۰۰ دستگاه دانست که نسبت به دنیا بسیار رقم پایینی است درحالیکه سرانه مصرف سوخت ما به دلایلی همچون تولید خودروهایی با مصرف سوخت بالا، سوخت ارزان و ... بسیار بالاتر و فاجعه بار است.

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت کشور با بیان اینکه از ۱۶.۱ میلیون خودرو سبک که در کشور تردد دارد افزون بر یک میلیون دستگاه خودرو فرسوده است، بیان کرد: افزون بر ۳۰۰ هزار دستگاه از یک میلیون خودرو سنگین و تجاری فعال در کشور نیز فرسوده و از رده خارج است.

به گفته دلاویز، خودرو نیسان آبی در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش ۲۰لیتر مصرف سوخت دارد که یک فاجعه است.

وی ادامه داد: چنانچه وزارت نفت می‌توانست تمام نیسان‌های آبی کشور را خریداری کند هم صرفه جویی قابل‌توجهی در مصرف سوخت صورت گرفته است و هم از بسیاری تصادفات و مصدومان آن جلوگیری کرده‌ایم.
مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت کشور با بیان اینکه متوسط مصرفی خودروهای کشور ۷.۸ لیتر است، تصریح کرد: در حال حاضر متوسط مصرف سوخت خودروها در جهان ۵.۵ لیتر است و البته هدف گذاری آنها در سال ۲۰۲۰ رسیدن به متوسط مصرف ۴.۱ لیتر است.


مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت کشور موضوع کاهش مصرف انرژی را یک فعالیت فرادستگاهی دانست که وزارت نفت به تنهایی قادر به اجرا و پیاده‌سازی آن نیست.

دلاویز در پایان فرصت خودروسازان داخلی برای تولید خودروهایی با مصرف سوخت استاندارد را فقط ۲ سال اعلام کرد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر