بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳
عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس گفت: از دولت انتظار می‌رود که برخورد با محتکر را به بازه ای از زمان اختصاص ندهد و شناسایی انبارها را همیشه در دستور کار قرار دهد.
کد خبر : ۱۸۰۰۱۶

به گزارش بورس نیوز، منصور مرادی با اشاره به برخورد دولت با احتکار کالاها، اظهار کرد: در چند روز اخیر از رسانه‌ها مشاهده کردیم انبارهای احتکار شناسایی شدند، این اقدام دولت قابل تقدیر است چرا که افراد بسیاری با احتکار کالاهای اساسی و غیر اساسی سود‌های هنگفتی به جیب زدند.

آیا چرخه احتکار شکسته شده است؟

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه باید محتکران جریمه شوند، ادامه داد: با وجود اینکه چندین انبار شناسایی شده اما این سوال باقی است که آیا تنها این انبارها وجود داشته یا هنوز محتکرانی وجود دارند که باشد شناسایی شوند؟ این سوال خیلی مهم و حیاتی است وانتظار می‌رود همچنان به بازرسی‌ها و شناسایی‌ها ادامه دهند.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در خانه ملت با تاکید براینکه باید با محتکر بدون تعارف برخورد کرد، بیان کرد: از دولت انتظار می‌رود که برخورد با محتکر را به بازه ای از زمان اختصاص ندهد و شناسایی انبارها را همیشه در دستور کار قرار دهد.

وی با اشاره به ممنوعیت صادرات کالاهای اساسی، گفت: با پیگیری نمایندگان خروج کالاهای اساسی از مرزهای کشور قاچاق محسوب شود و در حال حاضر خروج جزیی ترین کالا از مرزها با بازرسی‌های دقیق صورت می‌گیرد، صادرات کالاهای اساسی به دلیل کاهش ارزش پول ملی و کسب سود هنگفت در آن سوی مرزها است.

مرادی با اشاره به کم‌فروشی و گران‌فروشی‌های اخیر اظهار کرد: کم‌فروشی در کالاهای مختلف به خصوص در مواد خوراکی به وفور دیده می‌شود، باید بازرسان تعزیرات فروشگاه‌ها را زیر ذربین قرار دهند تا فروشگاه‌ها اجناس را با قیمت اعلامی از سوی دولت به فروش برسانند.

بازرسان تعزیرات افزایش پیدا کند

این نماینده مجلس با بیان اینکه در کم‌فروشی و گران‌فروشی فرهنگ مردم پارامتر مهمی است، گفت: برای مقابله با گران‌فروشی و کم‌فروشی باید این فرهنگ در جامعه اشاعه شود، بازرسان افزایش پیدا کند و به صورت میدانی فروشگاه‌های کوچک و بزرگ را زیر نظر بگیرند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس با بیان اینکه سازمان تعزیرات حکومتی نقش مهمی در شرایط کنونی دارد، بیان کرد: این سازمان مسئولیت سنگینی در بهبود اوضاع بازار دارد، باید وقت بیشتری بگذارد و از خواب بیدار شود.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر