بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰
بورس نیوز بررسی کرد؛

«ترین‎های» بازار سرمایه

تابلوهای معاملات امروز بورس تهران شاهد «تاپیکو» با 810 میلیون واحد در بخش بیشترین حجم معاملات و با 1580 مییلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد، درحالی که دو روز گذشته پتروشیمی پارس «پارس» با 696 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشت.
کد خبر : ۱۸۰۰۶۲


به گزارش بورس نیوز، امروز بورس تهران در حالی با تقویت حجم معاملات سهام در هلدینگ‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری شاهد اقبال برای جمع‌آوری سهام در برخی تک‌سهم‌های گروه‌های پیشرو از جمله پالایشی‌ها، پتروشیمی‌ها، معدنی‌ها و همچنین تجهیزاتی‌ها بود که تمایل حقوقی‌ها برای تداوم عرضه سهام باعث شد تا با وجود ارزش 1200 میلیارد تومانی معاملات امروز اما بازار همچنان میل به اصلاح قیمت مطابق با چرخه‌های تجاری هر ساله خود باشد.

به نظر می‌رسد بازار سهام در آستانه تعطیلی تقویمی پیش‌رو آخرین فرصت را برای جمع‌آوری سهام ارزنده در روز آینده همزمان با روند اصلاحی بازار فراهم کند.

بر همین اساس لازم به ذکر است که شاخص کل قیمت و بازده بورس اوراق بهادار تهران در معاملات امروز با رشد 2361 واحدی به رقم 158 هزار و 71 سهم رسید.

بیشترین حجم معاملات

نمادهای شرکت­های نفت و گاز پتروشیمی تامین با 810 میلیون واحد، بانک ملت 400 میلیون واحد، سایپا 262 میلیون واحد، بانک تجارت 4360 میلیون واحد و گروه اقتصادی کرمان خودرو با 212 میلیون واحد آمار پنج نماد پرحجم امروز را به نمایش گذاشتند.


بیشترین ارزش معاملات

نمادهای شرکت نفت و گاز پتروشیمی تامین« تاپیکو 2» با 1580 میلیارد ریال ، بانک ملت «وبملت» با 748 میلیارد ریال ، سهامی ذوب آهن اصفهان «ذوب» با 469 میلیارد ریال ، فولاد مبارکه اصفهان «فولاد» با 442 میلیارد ریال و نفت و گاز پتروشیمی تامین «تاپیکو» با 405 میلیارد ریال بالاترین ارزش معاملاتی را از آن خود کرده بود.

درحالی که دو روز گذشته پتروشیمی پارس با 696 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد.


بیشترین و کمترین درصد قیمت پایانی

نمادهای شرکتهای معاملاتی کارخانجات کابل سازی تک «بتک» با 104 درصد ، فروشگاه­های زنجیره­ای رفاه «رفاه » با 56 درصد، آذریت «ساذری»با 43 درصد، شرکت سیمان لارستان « سلار» با 35 درصد و بانک سامان «سامان» با 28 درصد بیشترین تغییرات قیمت پایانی را به خود اختصاص داده­اند

ودر مقابل بیمه تعاون «وتعاون» با منفی 24 درصد ، آلومتک «فالوم» با منفی 16 درصد ، نورد ولوله اهواز«فاهواز» با منفی 13.78 درصد ، پتروشیمی گلستان «شستان» با منفی 13.31 درصد و بیمه کار آفرین «وآفری» با منفی 13.28 درصد کمترین تغییرات قیمتی را به خود اختصاص داده­ اند.

طی دو روز گذشته پارس سویچ «بسویچ» با 94 درصد بیشترین تغییرات قیمت پایانی و فولاد هرمزگان جنوب «هرمز» با منفی 7.03 درصد کمترین تغییرات قیمت پایانی را داشتند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر