بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
کارشناس بورس‌کالا در گفت‌وگو با بورس‌نیوز عنوان کرد؛

بورس‌کالا در حاشیه دستورات ضد سهامداری/ میخ زیر چرخ عرضه‌ها

کارشناس بازار سرمایه درباره آزادسازی سقف رقابت محصولات پتروشیمی در بورس‌کالا گفت: کارکرد و پتانسیل بورس‌کالا تنها محدود به یک قلم کالا نبوده اما دخالت‌های دستوری باعث متضررشدن سهامداران، صنایع میانی و تولیدکنندگان می‌شود.
کد خبر : ۱۸۰۰۷۳
محمدرضا اسلامی کارشناس بورس‌کالا در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، اظهار کرد: در شرایط فعلی تولیدکنندگان مواد پلاستیکی و پلیمری برای خرید از بورس با محدودیت‌هایی مواجه شده‌اند اما درحال‌حاضر باید به موازات افزایش قیمت‌ها، سطح عرضه نیز با رشد همراه شود.

وی ادامه داد: کارکرد و پتانسیل بورس‌کالا تنها محدود به یک قلم کالا نبوده بلکه می‌تواند مادر تمام بازارها لقب بگیرد اما دخالت‌های دستوری باعث متضررشدن سهامداران، صنایع میانی و تولیدکنندگان می‌شود.

کارشناس بورس‌کالا افزود: قرارداد معاملات آتی سکه، زعفران یا پسته از جمله راهکارهای بورس‌کالا بوده و گامی روبه جلو برای عرضه‌های واقعی در بازار رقابتی به شمار می‌آید.

اسلامی با اشاره به اینکه باید هم‌زمان با شرایطی که بازار تخلیه شده، عرضه محصولات به این بازار سرعت گرفته شود و کارخانه‌های عرضه‌کننده، سطح عرضه‌های خود را افزایش دهند.

کارشناس تصریح کرد: تا زمانی‌که محدودیت‌های فراوانی دست‌وپاگیر عرضه در بورس‌کالا شده و قوانین نیز سد محکمی در برابر سرمایه‌گذاران ‌فعالان این بازار سود، طبیعتا نمی‌توان انتظار معجزه عرضه‌وتقاضا صحیح در این بازار را داشت.

وی در پایان بر ضرورت افزایش عرضه‌ها در بورس‌کالا تاکید کرد و با بیان ظرفیت‌های این بازار خاطرنشان کرد: با افزایش عرضه‌ها، تولیدکننده و سهامداران منتفع خواهند شد بنابراین نباید این بازار را به حاشیه کشاند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر