بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۱
وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: ایدرو باید برای تأمین منابع مالی پروژه‌های خود به استفاده از اوراق صکوک و همچنین تأمین منابع انسانی توسعه ملی در سطح 49 درصد بپردازد.
کد خبر : ۱۸۰۱۱۲

به گزارش بورس نیوز به نقل از ایرنا، محمد شریعتمداری گفت: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران،50 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حال اجرا دارد که 30 هزار میلیارد تومان آن در حوزه پیمانکاری عمومی است و باید تغییر کند.

محمد شریعتمداری در مجمع عمومی عادی سالیانه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت:‌ 20 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری‌های برای 24 پروژه در حال اجراست.


وی تأکید کرد: ایدرو باید برای تأمین منابع مالی پروژه‌های خود به استفاده از اوراق صکوک و همچنین تأمین منابع انسانی توسعه ملی در سطح 49 درصد بپردازد.

وی یادآور شد: با توجه به تحولات صنعتی جهان، ایدرو نیز باید ازنظر ساختاری و تخصیص منابع انسانی، مالی و غیره جهت‌گیری‌های خود را به سمت صنایع نوآورانه و گسترش آن در کشور بیشتر کند.


وزیر صنعت، معدن و تجارت، یکی از مهم‌ترین معضلات نوسازی صنعتی ایران را «بهره‌ور نبودن فعالیت‌های صنعتی به دلیل مشکلات فناوری» دانست و تأکید کرد ایدرو باید در این زمینه نیز برنامه داشته باشد.


وی یادآور شد: یکی از مهم‌ترین مصارف 32 هزار میلیارد تومان منابع سال 97، پرداخت یارانه سود تسهیلات اعطایی به فعالیت‌های نوسازی صنعتی ایران بود.


هرچند 22 فعالیت ایدرو با یک هزار و 900 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش صنایع نوین است اما این رقم کافی نیست.


شریعتمداری، یکی از موارد مورد انتظار از ایدرو را «حضور در مناطق کمتر توسعه‌یافته» دانست و گفت: براین اساس پروژه‌هایی در استان‌های در خراسان جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، ایلام، لرستان ، کرمانشاه و اردبیل تعریف‌شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر