بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶
نماینده مردم ارومیه گفت: باید مشخص شود که چگونه مواد اولیه آلومینیوم تهیه و چگونه به صنایع پایین دستی تخصیص می‌یابد تا تولیدکنندگان با اقدامات آنها متضرر نشوند.
کد خبر : ۱۸۰۲۰۴

به گزارش بورس نیوز، نادر قاضی‌پور از تهیه گزارش نظارتی کمیسیون صنایع و معادن درباره وضعیت صنعت آلومینیوم کشور خبر داد و گفت: چندین صنعت از جمله صنایع زیرساختی کشور است که این صنایع شامل خودروسازی، فولاد، ذوب آهن اصفهان و آلومینیوم می‌شود که متاسفانه هر دو صنعت اخیر واگذار شده و مشکلاتی را در کشور ایجاد کرده‌اند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، افزود: با توجه به وجود برخی شائبه‌ها، تعدادی از نمایندگان درخواست تهیه گزارشی نظارتی بر اساس ماده 236 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت تامین مواد اولیه، تولید و فروش شمش آلومینیوم در واحدهای بالادستی صنعت آلومینیوم را مطرح کرده‌اند.

در یک بازه زمانی خام فروشی و دامپینگ توسط فولاد مبارکه صورت می‌گرفت

وی در تشریح جزییات این گزارش نظارتی، ادامه داد: باید مشخص شود که چگونه مواد اولیه آلومینیوم تهیه و چگونه به صنایع پایین دستی تخصیص می‌یابد تا تولیدکنندگان با اقدامات آنها متضرر نشوند.

نماینده مردم ارومیه در خانه ملت، با بیان اینکه در یک بازه زمانی خام فروشی و دامپینگ توسط فولاد مبارکه صورت می‌گرفت، اظهار کرد: در آن زمان فولاد مبارکه به جای فروش مواد اولیه به تولیدکنندگان داخلی و فعال شدن صنایع پایین دستی و کسب سود و ایجاد اشتغال برای این صنایع مواد اولیه مورد نیاز صنایع را صادر می‌کرد.

گزارش تخلفات به قوه قضاییه ارجاع می‌شود

وی با اشاره به تصویب طرح جامع آلومینیوم در مجلس نهم، افزود: در این گزارش بررسی می‌شود که آیا طرح جامع آلومینیوم اجرایی شده است یا خیر، چراکه این طرح مشخص می‌کرد که مواد اولیه آلومینیوم در کجا قرار دارد و باید از چه دستگاه‌ها و تجهیزاتی استفاده شود که مصرف برق کاهش یابد.

قاضی‌پور ادامه داد: اگر تخلفاتی در وضعیت تامین مواد اولیه، تولید و فروش شمش آلومینیوم در واحدهای بالادستی صنعت آلومینیوم رخ داده باشد پرونده تخلف‌ها به قوه قضاییه ارجاع می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه خرید و فروش، مناقصات و مزایده‌ها در صنعت آلومینیوم به درستی انجام نشده است، تصریح کرد: در این خصوص گزارش‌هایی به نمایندگان رسیده و مجلس با تهیه این گزارش نظارتی جزییات این اخبار واصله را بررسی می‌کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر