بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

قد سپرده‌گذاری بانکی کوتاه‌تر از رشد شاخص‌های بورس

کارشناس بازار سرمایه گفت: افزایش نرخ ارز و ارزش دارایی شرکت‌ها، حجم نقدینگی در بورس افزایش یافته و نوسانات خوبی نیز گرفته شده که این امر موجب می‌شود با وجود افزایش سود سپرده‌های بانکی، بازارسرمایه کماکان جذابیت بیشتری برای جذب نقدینگی داشته باشد.
کد خبر : ۱۸۰۲۱۲
قد سپرده‌گذاری بانکی کوتاه‌تر از رشد شاخص‌های بورس
به گزارش بورس نیوز، برخی از کارشناسان اقتصادی احتمال می‌دهند که شورای پول و اعتبار در روز‌های آینده به منظور جلوگیری از افزایش بیش از حد حجم نقدینگی نرخ تورم درکشور نرخ سود سپرده‌های بانکی را افزایش دهد که این امر می تواند اثرات زیادی از جمله خروج نقدینگی از بازار سرمایه را به همراه داشته باشد. 

نادر جزایری مدیرعامل کارگزاری بهین پویا به بورس‌نیوز گفت: افزایش سود سپرده‌های بانکی در روزهای اخیر شاید شایعه‌ای برای جلوگیری از رشد یا اصلاح بازار سرمایه باشد.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی سیستم پولی کشور از جریان نقدینگی تبعیت می‌کند، افزود: با افزایش سود بانک‌ها جهت موازی ایجاد شده و نقدینگی به سمت بانک‌ها روانه می‌شود اما فعلا به دلیل افزایش نرخ ارز و به تبع آن افزایش تزریق پول در بازار سرمایه جذابیت این بازار برای جذب نقدینگی بیشتر است.

جزایری با تاکید براینکه شاید افزایش سود سپرده‌های بانکی شایعه ای برای کنترل بازار سرمایه باشد، گفت: در چند ماه اخیر به دلیل افزایش نرخ ارز و ارزش دارایی شرکت‌ها حجم نقدینگی در بورس افزایش یافته و نوسانات خوبی نیز گرفته شده که این امر موجب می‌شود که حتی باوجود افزایش سود سپرده های بانکی بازهم بازار سرمایه جذابیت بیشتری برای جذب نقدینگی داشته باشد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:‏

تداوم سیر نزولی در بازار سرمایه/ ادامه موج بی اعتمادی به بازار سرمایه

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

فلش راهنمای سرمایه از فردوسی به حافظ/ اصلاح قیمت‌ها دور از انتظار نیست

ارسال نظر