بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱
عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: یکی از عوامل قیمت‌گذاری نرخ بلیط هواپیما، نحوه و میزان تخصیص ارز به این شرکت‌ها است.
کد خبر : ۱۸۰۲۲۱

به گزارش بورس نیوز، علیم یارمحمدی با اشاره به روند تأمین ارز خرید تجهیزات برای شرکت‌های هواپیمایی، گفت: یکی از عوامل قیمت‌گذاری نرخ بلیط هواپیما، نحوه و میزان تخصیص ارز به این شرکت‌ها است.

نماینده مردم زاهدان در خانه ملت ادامه داد: در شرایط کنونی نرخ بلیط پروازهای هوایی و میزان خدمات دهی ایرلاین‌ها به مسافران به هیچ وجه رضایت بخش نیست و امروز به دلیل بالا رفتن قیمت بلیط، سفرهای هوایی به سفرهای کارمندان و مدیران دولتی تبدیل شده و مردم عادی قادر به مسافرت از این طریق نیستند.

یارمحمدی ادامه داد: بر اساس اظهارات مسئولان سازمان هواپیمایی، طبق توافقات صورت گرفته میان ایرلاین‌ها و سازمان هواپیمایی قرار بود که ارز مورد نیاز شرکت‌ها برای خرید تجهیزات از طریق سامانه نیما تأمین شود، اما طبق گفته مسئولان این سازمان هنوز این مسئله محقق نشده است.

یارانه، سامانه نیما و نرخ‌گذاری جدید راه کار سه گانه برای تأمین ارز ایرلاین‌ها

وی با اعلام اینکه ساماندهی و تعدیل کردن نرخ بلیط هواپیما وابسته به تخصیص ارز به شرکت‌های هواپیمایی از طریق سامانه نیما است، افزود: در شرایط کنونی ارز افزایش چشمگیری داشته، بنابر این وزارت راه و سازمان هواپیمایی باید تمهید ویژه‌ای را برای تأمین ارز این شرکت‌ها در قالب یارانه ای یا سامانه نیما و یا نرخ پایین‌تر از این سامانه عملیاتی کنند.

شرکت‌های هواپیمایی نباید خود را منحصر به تأمین ارز از طریق سامانه نیما کنند

وی گفت: از طرف دیگر شرکت‌های هواپیمایی عملکرد خود را نباید منحصر به تأمین ارز از طریق سامانه نیما کنند، بلکه همگام با تأمین ارز، باید نحوه خدمات‌رسانی آن‌ها به مسافران بهبود یابد.

بررسی افزایش چشمگیر قیمت نرخ بلیط پروازهای هوایی در کمیسیون عمران مجلس

عضو هیت رئیسه کمیسیون عمران مجلس، از حضور مسئولان سازمان هواپیمایی کشور در نشست هفته جاری این کمیسیون خبر داد و گفت: مسئولان این سازمان در نشست مذکور، گزارشی از دلایل افزایش چشمگیر قیمت نرخ بلیط پروازهای هوایی و راه‌های تعدیل و کاهش آن ارائه خواهند داد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر