بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴
فعال صنعت فولاد در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

سه خوان فولادی سر راه صادرات / تجربه تحریم‌ها، کوره فولادسازان را سرد نمی‌کند

چنانچه تحریم‌ها، کشتیرانی و حمل‌دریایی را هم در برگیرد، نگرانی جدی بابت حمل محموله خواهیم داشت.
کد خبر : ۱۸۰۲۸۵
به گزارش بورس‌نیوز، به اعتقاد بسیاری از کارشناسان اقتصادی، صادرات نسخه رهایی از تحریم‌ها بوده بنابراین موفقیت شرکت‌های تولیدی بزرگ در صادرات پایدار و شناسایی و ورود به بازارهای جدید، از جمله شروط لازم جهت پشت سر گذاشتن بحران اقتصادی و تشدید تحریم ها خواهد بود. 
یکی از شرکت‌های صادرات محور، شرکت فولاد هرمزگان است؛ «هرمز» در ۴ ماهه نخست امسال ۳۷۳ هزارتن محصولات فولادی روانه بازارهای جهانی کرده و سهم نیز رشد قیمت بسیار مناسبی در کارنامه خود ثبت کرده است.

علی حدادیان رئیس صادرات شرکت فولاد هرمزگان در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز در خصوص راهکارهای تسهیل و توسعه صادرات بیان کرد: جهت تقویت صادرات و عبور از بحران تحریم ها، باید سه مانع برطرف شود.

وی افزود: نخستین عاملی که موجب کندی روند صادرات شده، عدم ثبات تصمیمات و قوانین وزارت صنعت و معدن و تجارت بوده که مدام بخشنامه جدیدی به گمرکات ارسال می‌شود و برای حفظ بازارهای صادراتی و حمایت از صادرکنندگان باید این خودتحریمی برطرف شود. 

حدادیان با اشاره به دومین چالش این صنعت، تاکید کرد: دومین معضل صادرات، نقل‌و‌انتقال درآمد حاصل از صادرات به کشور بوده و امیدواریم بانک‌مرکزی با همکاری بانک‌هایی که توجه کمتری به تحریم‌ها دارند در گوشه و کنار دنیا، امکان نقل‌و‌انتقال پول را فراهم کند تا بتوان درآمد صادراتی را به راحتی به کشور منتقل کرد.
 
وی ادامه داد: سومین دغدغه صادرکنندگان محصولات فولادی، حمل‌و‌نقل محصولات به مقاصد صادراتی بوده که معمولا کشتیرانی داخلی ظرفیت حمل محموله‌های با وزن بیش از ۴۰ هزار تن را ندارد و با توجه به حجیم بودن محصولات فولادی، باید از ظرفیت‌های کشتیرانی خارجی استفاده شود؛ چنانچه تحریم‌ها، کشتیرانی و حمل دریایی را هم در برگیرد، نگرانی جدی بابت حمل محموله خواهیم داشت.

این فعال صنعت فولاد در خاتمه تصریح کرد: به هر حال تحریم‌ها، موجب توقف صادرات نشده و فقط هزینه بیشتری به صادرکنندگان تحمیل خواهد کرد، تجربه صادرات در شرایط تحریم های قبلی را هم داریم و امیدواریم هیچ خللی در روند صادرات ایجاد نشود. ضمن اینکه در صورت همکاری بیشتر سیاست‌گذاران، قطعا اوضاع بهتری خواهیم داشت.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر