بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳
صکوک اجاره شرکت فولاد کاوه جنوب کیش(سهامی خاص) که با حجم ۲ هزار میلیارد ریال در مهرماه ۱۳۹۳ منتشر شده بود، سررسید شد.
کد خبر : ۱۸۰۳۴۳
به گزارش بورس نیوز، شرکت فولاد کاوه جنوب کیش (سهامی خاص) در مهرماه سال ۱۳۹۳ جهت تامین مالی فاز یکم پروژه فولادسازی خود اقدام به انتشار صکوک اجاره با حجم ۲ هزار میلیارد ریال در بازار سرمایه کرد.

شرکت واسط مالی آبان یکم(با مسئولیت محدود) صکوک اجاره شرکت فولاد کاوه جنوب کیش را با نماد "صکاوه۷۰۶۱” و نرخ اجاره بهای سالیانه ۲۰ درصد از طریق شرکت بورس اوراق بهادار تهران عرضه کرد. این اوراق، ۴ ساله، بانام و قابل معامله در بورس اوراق بهادار تهران بودند که اجاره‌بهای آن هر سه ماه یکبار در موعد مقرر به حساب خریداران واریز می‌شد.

مبلغ اصل اوراق و اجاره‌بهای شانزدهم (آخرین اجاره‌بها) از صکوک اجاره فولاد کاوه جنوب کیش مجموعاً به مبلغ ۲,۱۰۰ میلیارد ریال توسط شرکت واسط مالی آبان یکم دریافت و توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب دارندگان این اوراق واریز شد.

هم اکنون ۳۵ مورد صکوک مجموعاً به ارزش حدود ۲۵۰ هزار میلیارد ریال در بازار سرمایه در حال معامله اند و تا کنون ۲۵ مورد از انواع صکوک منتشره در بازار سرمایه به مبلغ بیش از ۲۴ هزار میلیارد ریال سررسید شده که همگی در مواعد مقرر تسویه شده اند.

در حال حاضر، موافقت اصولی انتشار ۱۱ مورد انواع صکوک مرابحه، اجاره، منفعت، رهنی و استصناع به ارزش بالغ بر ۳۵ هزار میلیارد ریال توسط سازمان بورس و اوراق بهادار صادر شده است که در حال طی اقدامات لازم جهت کسب مجوز انتشارند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر