بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۱
عملکرد مالی گروه شاهد در سال مالی منتهی به 31 خرداد 1397 منجر به کسب سود خالص 368 میلیارد ریالی گردید که نسبت به سال قبل از آن، کاهش 55 درصدی را نشان می‌دهد. کاهش سود تلفیقی شرکت به علت کاهش درآمدهای عملیاتی گروه به میزان 35 درصد در مقایسه با سال 1396 بوده است.
کد خبر : ۱۸۰۳۵۰
به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، سود خالص شرکت اصلی نیز در سال گذشته به مبلغ 475 میلیارد ریال و به ازای هر سهم 176 ریال محقق گردیده است که نسبت به سال قبل، کاهش 8 درصدی را نشان می‌دهد.

در جدول زیر اقلام عمده صورت‌های مالی تلفیقی و شرکت اصلی شاهد ارائه شده است:

مبالغ به میلیارد ریال



مبلغ سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته توسط شرکت اصلی، بر اساس صورت‌های مالی ارائه‌شده، 3 هزار و 49 میلیارد ریال است که سرمایه‌گذاری‌های انجام‌گرفته شرکت شامل خرید سهام شرکت‌های بورسی و غیربورسی در دو بخش سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت است. در جدول زیر، شرکت‌های اصلی زیرمجموعه و سرمایه پذیر را مشاهده می‌کنید:


همچنین، در صورت‌های مالی تلفیقی، موجودی زمین و ساختمان شرکت‌های گروه بدون تغییر محسوسی نسبت به سال گذشته، به ترتیب 533 و 1.800 میلیارد ریال ثبت گردیده است و همچنین، ارزش پروژه‌های در جریان ساخت تلفیقی نیز در سال گذشته، مبلغ 76 میلیارد ریال و مربوط به پروژه مجموعه تفریحی بهشت چمستان شناسایی‌شده است که این موضوع نشان‌دهنده فعالیت اندک شرکت در ایجاد و ساخت پروژه‌های جدید و همچنین، کاهش فروش پروژه‌های قبلی اتمام یافته توسط آن است، به‌گونه‌ای که درآمد تلفیقی گروه در سال گذشته 128 میلیارد ریال بوده است و این در حالی است که این درآمد در سال قبل از آن، به بیش از 760 میلیارد ریال رسیده بود.

درآمدهای عملیاتی شرکت اصلی عمدتاً از محل سودهای ناشی از سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های زیرمجموعه و همچنین سود فروش سرمایه‌گذاری‌ها بوده است.

ترکیب درآمدهای عملیاتی سرمایه‌گذاری شرکت اصلی در جدول زیر ارائه شده است:


درآمدهای عملیاتی از محل سود سهام دریافتی نسبت به سال گذشته 26 درصد افت داشته است که ناشی از کاهش سودآوری شرکت‌های زیرمجموعه بوده است. بااین‌حال، سود فروش سرمایه‌گذاری‌های شرکت اصلی نسبت به سال قبل از آن، 80 درصد افزایش داشته است و به‌این‌ترتیب بخش عمده‌ای از کاهش سود سهام دریافتی از محل سود فروش سرمایه‌گذاری‌ها جبران شده است.

بر اساس اطلاعات مندرج در گزارش تفسیری مدیریت، هیئت‌مدیره شرکت پیشنهاد تقسیم سود 90 ریالی را به مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ارائه نموده است. انتظار می‌رود مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت با توجه به مهلت‌های قانونی، تا پایان ماه جاری برگزار گردد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر