بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹
مدتی است که روابط بین دو کشور چین و آمریکا شکرآب شده و هر از چند گاهی شاهد افزایش تعرفه واردات از سوی این کشورها هستیم. این جنگ تجاری برای برخی سودآور خواهد بود.
کد خبر : ۱۸۰۳۶۶
به گزارش بورس نیوز، در حال حاضر جنگ تجاری بین آمریکا و چین در حال تشدید شدن بوده و برخی کشورها می‌توانند بیشترین نفع را از این جنگ تجاری کسب کنند.

اطلاعات و آمارهای منتشر شده از سوی کمیسیون تجارت جهانی نشان می‌دهد که صادرات تجهیزات الکتریکی از چین به آمریکا در یک سال اخیر از رقم 147 میلیارد دلار فراتر رفته؛ این دسته از تولیدات اخیرا شامل تعرفه‌های سنگین از سوی رییس جمهور آمریکا شده است. 
در این بین، کشورهای مکزیک، مالزی و ژاپن جایگزین خوبی برای چین هستند و تا میزان مطلوبی می توانند میزان صادرات چین به آمریکا را پوشش دهند، البته کشور مکزیک به دلیل آن که از موقعیت جغرافیایی مناسب‌تری نسبت به سایر کشورها برخوردار است، منفعت بیشتری کسب می‌کند و توانایی نفوذ بیشتری به بازارهای آمریکا دارد.

قابل ذکر است که به صورت قابل توجهی میزان داد و ستد تجاری این کشور مکزیک و آمریکا از رقم 62 میلیارد دلار فراتر رفته و همچنان امکان رشد و افزایش این رقم وجود دارد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر