بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳
نماینده مردم اقلید گفت: از آنجا که کل اقتصاد شهرستان اقلید در شمال فارس بر پایه کشاورزی استوار است، متاسفانه بحران خشکسالی معضل بیکاری در این منطقه را تشدید کرده است.
کد خبر : ۱۸۰۳۹۴

به گزارش بورس نیوز، سید حسین افضلی در نشست علنی امروز (سه شنبه، سوم مهرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: از آنجا که کل اقتصاد شهرستان اقلید در شمال فارس بر پایه کشاورزی استوار است، متاسفانه بحران خشکسالی معضل بیکاری در این منطقه را تشدید کرده است که در پی آن فشار اقتصادی گلوی مردم را فشار می‌دهد.

نماینده مردم اقلید در خانه ملت ادامه داد: هم‌اکنون انتظار می‌رود وزارتخانه‌های مربوطه سازوکار خود را در جهت رفع این مشکل برای مردم تبیین کنند، ضمن اینکه در شهرستان اقلید که شرایط حاد است، عمق بحران را مورد توجه قرار دهند.

وی ضمن تشکر از تخصیص وام‌های اشتغال یادآور شد: جذب این میزان اعتبارات برای بسیاری از مردم نیازمند و به ویژه برای جوانانی که تازه می‌خواهند وارد بازار کار شوند، عملاً امکانپذیر نیست.

افضلی خطاب به وزیر نیرو تصریح کرد: به رغم مذاکراتی که به صورت حضوری و به صورت مکرر با حضرتعالی و معاونانتان درخصوص معضل برق در این منطقه داشته‌ام، اما بعد از گذشت بیش از 2 سال مشکل کمبود برق و افت جریان در شهرستان اقلید به ویژه سرحد چهاردانگه حل نشده است.

وی افزود: مردم مظلوم منطقه دائم از این مشکل صدمه می‌بینند کما اینکه در سال جاری هم به دلیل مناسب نبودن شبکه توزیع، کشاورزان منطقه بیشترین آسیب را از خاموشی‌ها دیده‌اند کما اینکه بخشی از محصولاتشان از بین رفته است.

نماینده مردم اقلید خطاب به وزیر آموزش‌وپرورش تاکید کرد: عدم امکان تخصیص معلم به تعداد کافی در روستاهایی که کلاس‌های چندپایه دارند و تعداد دانش آموزانشان محدود است، باعث ترک تحصیل دانش‌آموزان و مهاجرت آنها از روستاها شده است، بنابراین لازم است در نرم‌افزاری که پیش‌بینی کرده اید به این مورد نیز توجه کنید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر