بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳
کارشناس صنعت فولاد در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

افزایش درآمد کیمیا در سایه افزایش نرخ ارز/ نسخه صادراتی برای کاهش تقاضا داخلی

اوضاع بازار سرمایه این روزها بر وفق مراد سهامداران کیمیا بوده و سهامداران از حال و هوای مثبت این روزهای بازار بهره می برند.
کد خبر : ۱۸۰۳۹۵

به گزارش بورس‌نیوز، سهم شرکت معدنی کیمیای زنجان گستران، هفته جاری را با صف خرید آغاز کرده و با وجود رشد قیمت حداکثری در ۴ روز کاری اخیر کماکان با افزایش تقاضا روبرو است. با این وجود این سهم متناسب با سایر گروه‌ها رشد نکرده و به نظر می‌رسد رشد قیمت گروه "روی" کلید خورده است.
 «کیمیا» در ۵ ماهه ماهه نخست امسال، ۳۴۷۱۰۵ میلیون ریال درآمد محقق ساخته که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۵۹ درصدی نشان می دهد. 

عباس بصیرپور مدیر مالی شرکت معدنی کیمیای زنجان گستران در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز در خصوص وضعیت شرکت بیان کرد: نوسان قیمت سهم عمدتا ناشی از جو روانی بازار بوده و با توجه به روند مثبت بازارسرمایه، تقریبا تمام سهم‌ها رشد داشته «کیمیا» نیز از این غافله عقب نمانده است.

وی افزود: گزارش عملکرد 6 ماهه هنوز آماده نشده و نمی‌توان در رابطه با رشد درآمد شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل اظهارنظر کرد؛ اما به هر حال در نیمه دوم سال احتمالا صادرات هم انجام خواهد شد که بر روند سودآوری شرکت موثر خواهد بود.

بصیرپور در رابطه با تاثیر افزایش نرخ ارز بر سودآوری «کیمیا» اظهارکرد: افزایش نرخ ارز اثر مثبتی بر رشد قیمت محصولات بر جای خواهد گذاشت، ولی نمی‌توان گفت قطعا این اتفاق مثبت است؛ چراکه ممکن است با افزایش قیمت محصولات تقاضای داخلی کاهش یابد. البته در صورت کاهش تقاضا در بازار داخل، اقدام به صادرات خواهیم کرد ولی صادرات هم دشواری های خود را خواهد داشت. 

وی اضافه کرد: به هر حال تولید به روال عادی در جریان است و خوشبختانه اوضاع بازار سرمایه این روزها بر وفق مراد سهامداران است و سهامداران کیمیا همچون سهامداران بسیاری دیگر از سهم ها از حال و هوای مثبت این روزهای بازار بهره می‌برند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر