بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰
بر پایه صورت‌های مالی، بیش از 877 هزار میلیارد تومان دارایی در اختیار بانک‌ها قرار دارد که فروش این اقلام، می‌تواند گروه بانکی را در موقعیت بسیار مطلوبی قرار دهد.
کد خبر : ۱۸۰۴۹۹

 به گزارش واحد سنجش و راه حل‌های رفتاری در بازار (آّبسیم) بورس‌نیوز، اکنون که در شرایط تورمی بالا قرار گرفته‌ و نقدینگی بالایی در سطح جامعه رها شده، به نظر می‌رسد زمان مناسبی باشد تا بانک‌ها مطابق دستورالعمل بانک‌مرکزی نسبت به فروش اموال و املاک مازاد اقدام نمایند، چرا‌که قطعا می‌توانند املاک خود را به قیمت مناسب و راحت‌تر از گذشته به فروش برسانند. بر اساس آمارهای وزارت اقتصاد، بانک‌ها تاکنون تنها حدود 30درصد از اموال و املاک مازاد خود را به فروش رسانده‌اند.

بر مبنای اخبار منتشر شده طبق قانون، تجدید ارزیابی دارایی‌های بانک‌ها معاف از مالیات بوده و به فاصله اندکی از انتشار این خبر، بانک تجارت خبر از آغاز مراحل افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها را منتشر کرد.

در شکل زیر ارزش دفتری بانک‌های حاضر در بورس اوراق بهادار تهران به نمایش درآمده است.

داراترین بانک‌ها را بشناسید

به گزارش آبسیم، بر اساس ارزش دفتری ثبت شده در صورت‌های مالی، بانک ملت داراترین بانک کشور بوده و بیش از 243 هزار میلیارد تومان دارایی داشته ضمن آنکه بانک‌های صادرات و تجارت به ترتیب با 158 و 141 هزار میلیارد تومان در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

در مجموع، کل بانک‌های حاضر بالغ بر 877 هزار میلیارد تومان دارایی در صورت‌های مالی خود ثبت کرده‌اند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۳
پس چرا مدام زیان دارن