بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷
هفته‌ای که گذشت سهامداران و معامله‌گران بازار سرمایه ۴۶۰۰ واحد رشد در شاخص کل بازده نقدی و قیمتی را تجربه کردند.
کد خبر : ۱۸۰۵۳۰
به گزارش بورس نیوز، در روزهای اخیر، افزایش قیمت ارزهای خارجی از جمله یورو و دلار سبب شد شرکت‌های صادرات‌ محور با افزایش سود به تومان مواجه شوند و در نتیجه قیمت سهام‌شان افزایش پیدا کرد.

در طی پنج روز کاری گذشته شاخص کل بازده نقدی و قیمتی ۲۳ هزار و ۳۰۷ واحد رشد کرد که این رشد برای اهالی بازار سرمایه رشد خیره کننده‌ای بود. هر چند که همین رشد نیز نتوانست جایگزین بازار ارز شود و همچنان بازدهی بازار ارز از ابتدای سال تا به امروز بیش از هر بازاری است. 

شاخص آزاد و شناور نیز در روزهای گذشته ۲۴ هزار و ۴۱۳ واحد رشد کرد و به قله تاریخی ۱۹۲ هزار و ۴۷۳ واحدی رسید. این در حالی است که تنها در چند روز پیش در ۲۷ شهریورماه سال جاری این شاخص در ابتدای کانال ۱۶۸ هزار واحدی قرار داشت.

در عین حال شاخص بازار ارز و دوم به ترتیب ۱۷۰ و ۱۷ هزار و ۸۵ و ۴۶ هزار و ۸۹۸ واحد رشد کردند و توانستند هر روز به کانال جدید وارد شوند. همچنین شاخص صنعت نیز در این مدت ۲۱ هزار و ۵۰۵ واحد رشد کرد و به سقف ۱۶۴ هزار و ۷۳۶ واحد رسید.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۷
فقط باید دست از رشد لا کپشتی سهام بردارن حجم مبنا باید برداشته شود رشد سهام باید از بازار ارز و سکه جلو بزند این یک ضرورت اقتصادی ایست در شرایط فعلی اقتصادی