بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴
فعال صنعت تایر در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

رونق فروش تایرهای داخلی/ طرح توسعه «پکرمان» برای تولید تایر باری

افزایش تقاضای انواع تایر در بازار، باعث شد هم فروش رونق گرفته و هم اغلب فروش‌ها به نمایندگی‌ها و خودروسازان به صورت نقدی یا با دوره وصول کوتاه مدت صورت پذیرد که اثر مطلوبی بر گردش نقدینگی شرکت داشته است.
کد خبر : ۱۸۰۶۰۷
به گزارش بورس نیوز، این روزها فروش انواع تایر در بازار رونق گرفته و حتی در مورد انواع تایر خودروی سنگین، صحبت از کمبود لاستیک و تایر در بازار است. «پکرمان» تنها تولیدکننده تایر خودروی سنگین در کشور است. سهم شرکت گروه صنعتی بارز از ابتدای مرداد ماه تا کنون رشد قیمت ۶۰ درصدی داشته است. پکرمان در ۶ ماهه نخست امسال حدود ۵ هزار میلیارد ریال درآمد محقق ساخته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد افزایش داشته است.

جلال امانی معاونت مالی شرکت گروه صنعتی بارز در گفت و گو با بورس نیوز در خصوص علل کمبود تایر راديال خودروهای سنگین در بازار بیان کرد: نیاز بازار داخل به تایر راديال  خودروهای سنگین، سالانه حدود ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار حلقه است که حدود ۳۵۰ هزار حلقه از این نیاز، توسط گروه صنعتی بارز تولید می شود و مابقی، از طریق واردات تامین می گردد. گروه صنعتی بارز، با تمام ظرفیت خود تولید کرده و هیچ وقفه ای در تولید یا عرضه تایر باری نداشته ایم. ضمن اینکه عرضه تایرهای باری بارز در حال حاضر زیر نظر ستاد تنظیم بازار صورت می گیرد تا اشکالی در روند توزیع ایجاد نشود.

وی افزود: با توجه به نوسان شدید نرخ ارز و شرایط خاص اقتصادی کشور، در مقطعی واردات دچار وقفه شد و مشکلاتی به وجود آمد؛ ولی با صدور مجوز واردات تایر رادیال باری توسط وزارت صنعت و معدن و تجارت، نیاز بازار داخل برطرف شده و مشکلات ایجاد شده احتمالا به زودی مرتفع خواهد شد.

بخشی از کمبود تایر خودروهای سنگین هم به دلیل خودداری برخی از فروشندگان از عرضه تایر در بازار بوده است.

امانی در رابطه با وضعیت کلی تولید در «پکرمان» اظهار داشت: فعلا گروه صنعتی بارز با تمام ظرفیت تولید می کند، ولی طرح های توسعه‌ای در دست اجرا است که با بهره برداری از آنها، هم ظرفیت تولید «پکرمان» افزایش می یابد و هم وابستگی به واردات کاهش خواهد داشت. طرح توسعه تولید تایر خودروهای سنگین، در دست مطالعه بوده و پس از تامین مالی، وارد فاز اجرایی خواهد شد که البته با توجه به نیاز اساسی کشور به تایرهای خودروهای سنگین، نظر مسوولان به این طرح مثبت است. با بهره برداری از این طرح توسعه، حدود ۶۰۰ هزار حلقه انواع تایر خودروی سنگین به ظرفیت تولید پکرمان اضافه خواهد شد.

وی در خاتمه تصریح کرد: با توجه به افزایش تقاضای انواع تایر در بازار، هم فروش رونق گرفته و هم اغلب فروش ها به نمایندگی ها و خودروسازان به صورت نقدی یا با دوره وصول کوتاه مدت صورت می پذیرد که اثر مطلوبی بر گردش نقدینگی شرکت داشته است. امیدواریم شرایط بهبود یابد و هم فروش محصولات با استقبال بازار همراه باشد و هم بازار تایر از ثبات بیشتری برخوردار شود تا رضایت خاطر مصرف کنندگان فراهم آید.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر