بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹
دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا روز شنبه با ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی تماس گرفت و درباره اقدامات برای حفظ عرضه نفت با هدف اطمینان از ثبات بازار و رشد اقتصادی جهانی گفت و گو کرد.
کد خبر : ۱۸۰۶۴۸


به گزارش بورس نیوز، این تماس چند روز پس از این انجام گرفت که ترامپ از اوپک برای قیمتهای بالای نفت انتقاد کرد و از این گروه صادرکننده نفت خواست برای آرام کردن بازار در آستانه انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا در نوامبر، تولیدش را افزایش دهد.

عربستان سعودی بزرگترین صادرکننده نفت جهان و اوپک است.

ترامپ در سخنرانی که هفته گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل متحد داشت اوپک را عامل افزایش قیمتهای نفت خواند.

وی پیش‌تر گفته بود ما از بسیاری از این کشورها برای هیچ دفاع می‌کنیم و آنها با بالا بردن قیمتهای نفت، از ما بهره برداری می‌کنند.

کاخ سفید در بیانیه‌ای بدون ارایه جزییات بیشتر، اعلام کرد رییس جمهور آمریکا و پادشاه عربستان سعودی پیرامون مسائل منطقه‌ای گفت و گو کردند.

قیمت نفت روز جمعه تحت تاثیر نگرانیهای بازار نسبت به احتمال کمبود عرضه به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران، بیش از یک درصد افزایش یافت و برنت به بالاترین قیمت در چهار سال گذشته صعود کرد.

انتظار می‌رود عربستان سعودی برای جبران افت عرضه ایران، نفت بیشتری تولید کند. دو منبع آگاه در اوپک هفته گذشته به رویترز اظهار کردند عربستان سعودی و سایر تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک درباره افزایش بیشتر تولید به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز برای جبران افت صادرات ایران گفت و گو کرده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، اما اوپک و سایر تولیدکنندگان بزرگ تاکنون هر گونه افزایش رسمی تولید را منتفی اعلام کرده‌اند و با این اقدام، درخواست ترامپ از تولیدکنندگان را نادیده گرفتند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر