بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: عملکرد بورس کالا در ایجاد شفافیت در معاملات و رشد تولید در بخش‌های فلزی و پتروشیمی از ابتدای راه اندازی تاکنون با موفقیت همراه بوده که طی چند سال اخیر نیز شاهد افزایش حجم معاملات کشاورزی در این بورس هستیم.
کد خبر : ۱۸۰۶۵۵

به گزارش بورس نیوز و به نقل از میزان،نورمحمد تربتی‌نژاد بیان کرد: بررسی‌های انجام شده نشانگر آن است که بورس کالا باعث تسهیل در امور معاملات می‌شود و همچنین آمارهای موجود نشان می‌دهد که عملکرد بورس کالا در ایجاد شفافیت در معاملات و رشد تولید در بخش‌های فلزی و پتروشیمی از ابتدای راه اندازی تاکنون با موفقیت همراه بوده که طی چند سال اخیر نیز شاهد افزایش حجم معاملات کشاورزی در این بورس هستیم.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس بر عرضه عمده محصولات کشاورزی در بورس کالا تاکید کرد و افزود: به طور طبیعی تغییر روند معاملات و فرآیند عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا در ابتدای کار با دشواری‌ها و حتی مقاومت‌هایی مواجه است اما این اتفاق به نفع صنعت کشاورزی و کشاورزان خواهد بود و با این کار، سود واقعی حاصل از تولید محصولات به دست کشاورزان می‌رسد.

او در خصوص عرضه محصولاتی که تاکنون در بورس کالا عرضه نشده است، اظهار کرد: کشاورزان در ابتدا باید محصولات خود را از طریق تعاونی‌ها در بورس کالا عرضه کنند البته در مرحله نخست باید محصولات از استاندارد لازم برای عرضه در بورس برخوردار باشد که در این زمینه محصولات در کیفیت‌های مختلف و مشخص روی تابلوی بورس کالا قرار می‌گیرد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: کشاورزان از این طریق فرصت لازم را پیدا می‌کنند تا از طریق تعاونی، محصولات خود را در بورس عرضه کنند که این اقدام باعث می‌شود تا کشاورزان دیگر مجبور به فروش محصولات خود با قیمت‌های ارزان به دلالان نباشند.
تربتی‌نژاد در پایان عرضه محصولی همچون زعفران در بورس کالا را به سود کشاورزان عنوان کرد و گفت: هر ساله تجار از ضعف آگاهی کشاورزان زعفرانکار استفاده می‌کنند و با پیشنهاد قیمت‌های پایین اقدام به خرید محصول و صادرات با قیمت‌های بالا می‌کنند؛ در این روند سود اصلی به جیب تجار می‌رود اما با واقعی شدن قیمت زعفران و اطلاع‌رسانی مناسب، سود اصلی نیز به جیب کشاورزان می‌رود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر