بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
عضو انجمن قطعه‌سازان گفت: امید است دولت و خودروسازان با کمک هم موانع را رفع کنند زیرا اگر قطعه‌سازان مشکلاتشان بیشتر شود اوضاع تولید و روند نقص خودروهای تولیدی ادامه خواهد یافت.
کد خبر : ۱۸۰۶۶۰

به گزارش بورس نیوز و به نقل از پرشین خودرو رضا رضایی با بیان این مطلب اظهار کرد: خوشبختانه جلساتی که این روزها در دستگاههای نظارتی و متولی صنعت خودرو برگزار می‌شود همگی به منظور بهبود اوضاع خودروسازی و قطعه‌سازی کشور است.

رضایی تصریح کرد: در جلسه اخیری که با حضور رئیس شورای امنیت ملی و قطعه سازان برخی از متولیان این صنعت در ایران‌خودرو برگزار شد، راهکارها و پیشنهادات خوبی مطرح گردید و بر این امر تاکید شد که باید همه دست در دست هم داده و صنعت خودرو به هر نحو شده سرپا نگه داریم.

وی با تاکید بر تداوم برگزاری این گونه نشست برای حل مشکلات خودروسازان و قطعه‌سازان، به اوضاع فعلی قطعه‌سازان در راستای این جلسات پرداخت و گفت: متاسفانه قطعه‌سازان همچنان درگیر مشکل نقدینگی هستند و این روزها به دلیل افزایش بی رویه نرخ ارز و مواد اولیه به خصوص فولاد ، آلومینیوم و مواد پتروشیمی و از سویی مطالبه نقدی در خریدهای جدید با مشکلات جدی‌تر نقدینگی مواجه شدند.

این فعال در صنعت قطعه‌سازی کشور اضافه کرد: تا پیش از این قطعه‌سازان بسیاری از مواد اولیه را با خریدهای اعتباری 3 یا 4 ماهه تامین می‌کردند اما امروز متاسفانه هم مشکل قبلی نقدینگی واحدها به قوت خود باقی است و هم قطعه‌ساز باید خرید‌هایش را به صورت نقدی کند که بالطبع مشکل نقدینگی واحدها را چندین برابر کرده است با این حال امید است دولت و خودروسازان با کمک هم موانع را رفع کنند زیرا اگر قطعه‌سازان مشکلاتشان بیشتر شود اوضاع تولید و روند نقص خودروهای تولیدی ادامه خواهد یافت.

رضایی تصریح کرد: جلساتی که در دو سه هفته اخیر در ارتباط با بهبود اوضاع نقدینگی قطعه‌سازان برگزار شد تا این لحظه خیلی تاثیرگذار نبوده است اما هر دو مدیران خودروساز در تلاشند تا جریان نقدینگی قطعه‌سازان را سامان دهند و اما تا این لحظه صحبت‌های مطرح شده چندان تاثیری بر وضعیت تولید قطعه‌سازان نگذاشته است.

عضو انجمن قطعه‌سازان تاکید کرد: البته در دو سه ماهه اخیر بخش عمده مواد اولیه قطعه‌سازان وارد گمرک 
شده و بر اساس توافقات صورت گرفته قرار است هر چه سریعتر مشکل ترخیص مواد اولیه حل شود اما تا به امروز بهبودی حاصل نشده است.

رضایی افزود: امید است که با تمهیدات دولت هر چه سریعتر مشکل نقدینگی قطعه‌سازان حل شود و با بهبود قوانین گمرک اوضاع تولید تا پایان سال بهتر شود.

وی در پایان ضمن پیش بینی بهبود بازار خودرو در هفته‌های آتی خاطرنشان کرد: البته اوضاع تولید بد نیست و هر دو شرکت خودروسازی کشور در محدوده 1500 تا 2000 دستگاه در روز تولید دارند و امیدواریم تا بحران تحریم‌ها رفع می‌شود مشکلات بیشتری پیش نیاید.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر